וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט נסחרת בירידות שערים

שמואל שוסטר

29.4.2008 / 16:57

נאסד"ק ודאו ג'ונס נחלשים ב-0.3%. דו"חות שליליים של ויזה, וזינוק במספר עיקולי הבתים בארה"ב מחזירים את החששות מפני המשבר

המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה שלילית. דו"חות שליליים של ענקית כרטיסי האשראי, ויזה, וזינוק במספר עיקולי הבתים בארה"ב מחזירים את החששות מפני המשבר בשווקים הפיננסיים ושולחים את השווקים לירידות. נאסד"ק יורד ב-0.3%, דאו ג'ונס נחלש ב-0.3% ו-S&P מאבד 0.5%. במקביל, עולה מחירן של איגרות החוב ל-10 שנים והתשואה יורדת ב0.043% לרמה של 3.792%. כחצי שעה לאחר פתיחת המסחר התפרסמו נתוני מדד ביטחון הצרכנים בארה"ב. בהתאם לציפיות האנליסטים המשיך המדד במגמת הירידה והגיע לרמה של 62.3 נקודות. משבר הסאבפריים (הלוואות ללווים בעלי כושר החזר נמוך) לא מפסיק לתת את אותותיו. היום דווח כי מספר הבתים המצויים בתהליכי עיקול בארה"ב רשם זינוק של 112% ברבעון הראשון של 2008 לעומת הרבעון המקביל אשתקד. חברת RealtyTrac, העוקבת אחרי ענף הנדל"ן בארה"ב, מסרה כי העלייה במספר העיקולים נובעת מכך שיותר לווי משכנתאות נאלצו לוותר על בתיהם. נתונים אלה מפורסמים על רקע המשבר המחריף בשוק הדיור האמריקאי.

עוד מסימני המיתון: יצרנית המכוניות האמריקאית ג’נרל מוטורס (-0.64% , 21.8) (GM) מתכננת לקצץ 3,550 משרות בצפון אמריקה או 4% מכוח האדם שלה ביבשת. הקיצוצים ייערכו במפעלי החברה לייצור משאיות קלות ורכבי שטח בארה"ב.

מניית ויזה (סימול V), חברת כרטיסי האשראי הגדולה בעולם, נחלשת במסחר היום לאחר שהחברה דיווחה אמש לאחר סיום המסחר על עלייה של 28% ברווחיה לרבעון השני של שנת הכספים של החברה, לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, החברה פיספסה את את תחזיות האנליסטים. הדו"ח הרבעוני הוא הראשון שפירסמה ויזה, אשר יצאה בהנפקה ראשונה לציבור (IPO) בחודש מארס.

עם המניות האמריקאיות שמרכזות עניין בוול סטריט, ניתן למנות את מנייתה של יצרנית משחקי המחשב טייק טו אינטראקטיב סופטוור (סימול TTWO), הצפויה להתחיל בהפצת משחק המחשב GTA 4 במהלך יום המסחר. מכירות המשחק צפויות לשבור את שיא המכירות של משחקי מחשב - ועשויות להעניק לחברה אפשרות למנוע את ניסיון ההשתלטות העוין שהכריזה מתחרתה, אלקטרוניק ארטס (סימול ERTS). על פי ה"ניו יורק טיימס", הפצת המשחק האחרון עד כה בסדרה צפויה להיות הבכורה המוצלחת ביותר של משחק וידיאו עד כה. המשחקים הקודמים בסדרה, אשר הופצה לראשונה ב-97', מכרו עד היום 70 מיליון עותקים ברחבי העולם.

ישראליות בוול סטריט

סיוה (7.17% , 9.86) (סימול: CEVA) דיווחה היום על רבעון שיא. החברה הגדילה את הכנסותיה ב-30% ל-10.1 מיליון דולר. כמו כן, הגדילה את התמלוגים ב-91% וכעת הם עומדים על 37% מהמחזור. לדברי החברה, במהלך הרבעון חתמה על 10 הסכמי רישוי חדשים ותזרים המזומנים שלה הסתכם ב-9.1 מיליון דולר.

רדוור (1.26% , 9.62) הציגה דו"חות מאכזבים. החברה פיספסה את התחזיות והציגה גידול של 133% בהפסד הנקי ל-8.3 מיליון דולר. מנייתה של יצרנית הציוד לתקשורת סלולרית סרגון (-1.19% , 8.32) נסחרת על רקע עסקה בהיקף של מיליון דולר עם חברת קודטל (codetel), ספקית התקשורת הנייחת והסלולרית הגדולה והמובילה ברפובליקה הדומיניקנית.

אלדין (-1.4% , 15.13) הודיעה היום כי הצטרפה לתוכנית של חברת ג'וניפר נטוורקס, במטרה לספק לארגונים את התקני האימות מסדרת eToken פרי פיתוחה, לצד פתרונותיה הקנייניים של ג'וניפר, לגישה מאובטחת מרחוק לרשת הארגונית.

מניית יצרנית השבבים טאואר (0.0% , 0.89) נסחרת על רקע הורדת המלצה של בית ההשקעות קולינס סטוארט. בית ההשקעות הוריד את המלצתו למניה מ"קנייה" ל"החזק" בעקבות הסכנות המגולמות במגזר המוליכים למחצה.

טבע (0.26% , 45.95) נסחרת על רקע קבלת אישור לשיווק זריקה לטיפול ביתר לחץ דם. מדובר בזריקה בשם Flolan, אותה פיתחה חברת התרופות גלקסו סמיתקליין. לזריקה היקף מכירות של 80 מיליון דולר ב-12 החודשים שהסתיימו בפברואר 2008, על פי נתוני ה-IMS. האישור של טבע הוא לתרופה במינונים של של 0.5 מ"ג ו-1.5 מ"ג.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully