וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרברוס מאבדת את מגע הקסם? הפסדי GMAC הוכפלו ל-589 מיליון דולר עקב משבר המשכנתאות

נמרוד הלפרן

29.4.2008 / 21:07

הפסד רבעוני של 2.7 מיליארד דולר לקרייזלר



המשבר בשוק המשכנתאות בארה"ב ממשיך להכות בקרן סטיבן פיינברג, מבעלי המניות בבנק לאומי, לצד דיווחים אודות הפסדים גדולים גם של יצרנית הרכב קרייזר הנמצאת בשליטה סרברוס.



GMAC - הזרוע הפיננסית לשעבר של ענקית הרכב ג'נרל מוטורס בה רכשה בשנת 2006 סרברוס נתח של 51% תמורת 14 מיליארד דולר - דיווחה היום כי הפסדיה ברבעון הראשון כמעט הוכפלו על רקע גידול במספר הלקוחות המפגרים בתשלומים להחזר משכנתאות, והזהירה כי יתכן שלא תחזור לרווחיות עד אמצע שנת 2009.



החברה רשמה ברבעון הפסד של 589 מיליון דולר לעומת הפסד של 305 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. ResCap, חטיבת המשכנתאות של של GMAC, רשמה הפסד רבעוני של 859 מיליון דולר - הפסד רבעוני שישי ברציפות, אם כי פחות מהפסד של 910 מיליון דולר שרשמה החטיבה בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.



GMAC רשמה בשנה שעברה הפסד של 2.3 מיליארד דולר בעקבות הפסדים כבדים בסך 4.3 מיליארד דולר שרשמה חטיבות המשכנתאות שלה לאחר שלווים לא הצליחו לעמוד בתשלומי המשכנתאות.



במקביל, פירסמה היום יצרנית המכונית הגרמנית דיימלר דו"חות רבעוניים אשר מהם השתמע כי קרייזלר, אשר בה ממשיכה להחזיק דיימלר מניות מיעוט לאחר מכירת השליטה לסרברוס, רשמה ברבעון הרביעי הפסד תפעולי של 1.71 מיליארד יורו (2.7 מיליארד דולר).



קרייזלר האמריקאית פירסמה היום הודעה בה טענה כי בהתאם לכללים החשבונאים המקובלים בארה"ב רשמה בשנת 2007 תוצאות כספיות אשר היו טובות באופן ניכר מתוצאותיה כפי שהשתמעו מדו"חות כספיים שפירסמה דיימלר. בהודעה שפירסמה קרייזלר, טענה החברה כי דו"חות של דיימלר, אשר דווחו בהתאם לכללים החשבונאיים הבינ"ל, אינם משקפים את תוצאותיה האמיתיות של קרייזלר.



עם זאת, לטענת קרייזלר, החברה רשמה רווח תפעולי חיובי מאז רכישת השליטה בה על ידי סרברוס בחודש אוגוסט. לדברי קרייזלר, ההבדלים בין תוצאותיה של החברה על פי כללי החשבונאות בארה"ב לבין הכללים הבינ"ל נובעים מהשפעות הקשורות לרכישת קרייזלר על ידי סרברוס, ובכלל זה ארגון מחדש שביצעה קרייזלר ואופן רישום הוצאות פנסיוניות הקשורות להסכם אליו הגיעה החברה עם העובדים בשנה שעברה.



דיימלר (סימול DAI.F) הגרמנית, יצרנית מכוניות היוקרה השנייה בגודלה בעולם, דיווחה על נפילה של 32% ברווחיה ברבעון הראשון, ל-1.33 מיליארד יורו (2.07 מיליארד דולר) - פחות מתחזית האנליסטים לרווח של 1.46 מיליארד יורו. הנתח של 20% שמחזיקה דיימלר בקרייזלר הסב לה הפסד של 491 מיליון יורו ברבעון, דיווחה דיימלר.



באחרונה גם עלו תהיות לגבי מידת הצלחתה העסקית של רכישת קרייזלר על ידי סרברוס. הקרן רכשה בקיץ שעבר מדיימלר נתח של 80.1% בקרייזלר, בעסקה בשווי 7.4 מיליארד דולר - ולקחה על עצמה חובות בסך 18 מיליארד דולר, לפי הערכות.



סרברוס, שהוקמה על ידי פיינברג ב-1992, ידועה בתשואות הגבוהות שלה, בעסקות ממולחות שרקמה וביכולתה לנצל פריחה בשווקים. לחברה תיק השקעות מגוון מאוד, והיא מתמחה ברכישת חברות מתקשות, בארגונן מחדש, בשיפור תוצאותיהן ובמכירתן.



עם זאת, בשנה החולפת נאלצה סרברוס להיפרד מכמה השקעות לא מוצלחות במחירי הפסד, על מנת לצמצם את הפסדיה. חברת משכנתאות הסאבפריים, Aegis, שהיתה בשליטת סרברוס, הודיעה בחודש אוגוסט על פשיטת רגל.



באוקטובר מכרה סרברוס בהפסד את יצרנית חומר האיטום לכלי רכב, GDX, לחברת ההשקעה הפרטית וינצ'רץ' קפיטל. לפני כשנה מכרה סרברוס ב-124 מיליון דולר את נכסי גלובל הום פרודקטס - חברה שנוצרה משלוש חברות כלים לבית שרכשה סרברוס ב-310 מיליון דולר ב-2004 - לאחר שגלובל הגישה בקשה לפשיטת רגל.



עסקות אחרות כלל לא הושלמו. סרברוס חזרה בה מהצעת רכש עבור חברת השכרת הציוד יונייטד רנטלס, תמורת 4 מיליארד דולר. גם הצעת רכש עבור חטיבת משכנתאות הסאבפריים של H&R בלוק, בסך מיליארד דולר, לא התממשה - על רקע קריסת שוק המשכנתאות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully