וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר גאלופ: שיעור התמיכה במיסוי כבד של עשירים בארה"ב מעל רמתו בשלהי השפל הכלכלי הגדול

נמרוד הלפרן

29.4.2008 / 22:09

68% מהציבור: יש מקום לחלוקה הוגנת יותר של העושר



מעט יותר ממחצית הציבור האמריקאי גורס כי הממשל צריך לחלק מחדש את העושר בארה"ב באמצעות הכבדת נטל המס על העשירים. כך עולה מסקר של חברת גאלופ שנערך החודש, ואשר ממצאיו פורסמו בסוף השבוע. בתשובה לשאלה האם הממשל צריך או לא צריך לחלק מחדש את העושר באמצעות מסים כבדים על העשירים, ענו 51% מהנסקרים כי עליו לעשות זאת לעומת 43% שאמרו שאין מקום לצעד כזה.



שיעור התומכים במיסוי כבד של העשירים גבוה יותר משיעורם בסקר רופר (Roper) שנערך עבור המגזין "פורצ'ן" בשנת 1939. למרות ההבדלים בין שיטות המחקר והדגימה בסקר של שנות ה-30 לבין אלו של ימינו, השוואה גסה עשויה להצביע על כך ששיעור התמיכה בתפיסה לפיה יש לחלק מחדש את העושר גבוה כיום יותר מאשר היה בשלהי תקופת השפל הכלכלי הגדול.



בתשובה לשאלה האם חלוקת הכסף והעושר בארה"ב כיום הוגנת או האם יש מקום לחלוקה שוויונית יותר של הכסף והעושר במדינה בקרב אחוז גדול יותר של האוכלוסיה, גרסו כשני שליש מהנסקרים (68%) כי יש מקום לחלוקה הוגנת יותר - עלייה של 2% לעומת הסקר השנתי הקודם והשיעור הגבוה ביותר שתומך בעמדה זו מאז החלה גאלופ להציג שאלה זו בסקריה בשנת 1984. מנגד, טענו 27% מהנסקרים כי חלוקת הכסף והעושר הוגנת.



עוד עולה מהסקר כי 63% מהציבור גורס ששיעור המס שמשלמים עשירים בארה"ב נמוך מדי לעומת 9% שאמרו כי שיעור המס גבוה מדי ו-24% שגרסו כי שיעור המס הנוכחי הוא הוגן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully