וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: המסחר יפתח בציפיה להחלטת הריבית בארה"ב הערב - ועל רקע ירידה במחירי הסחורות

טל לוי

30.4.2008 / 8:18

מגזר האשלג הרותח ימשיך לרכז את עניין המשקיעים



הבורסה של תל אביב תפתח את יום המסחר הרביעי השבוע בצל היציבות, שנרשמה אתמול במסחר בוול סטריט ולאור הירידה, שנרשמה אתמול במחירי הסחורות: מדד המעו"ף איבד 1% ויפתח ברמה של 1,076.57 נקודות ומדד תל אביב 100 איבד 1.2%, יפתח ב-991.56 נקודות.



» דיון חם על המתרחש בבורסה - עכשיו ב-TheMarker Cafe



בארה"ב: נאסד"ק עלה ב-0.1% לרמה של 2,426 נקודות; דאו ג'ונס נחלש ב-0.3% לרמה של 12,836 נקודות ו-S&P 500 איבד 0.4% לרמה של 1,391 נקודות.



היום בערב צפוי יו"ר הפדרל ריזרב האמריקאי, בן ברננקי, להכריז על גובה הריבית בארה"ב. הכלכלנים צופים כי זו תרד ב-0.25% לרמה של 2%.



הורדות הריבית האחרונות היו לכלי הנשק העיקרי בו השתמש הבנק המרכזי של ארה"ב במלחמתו בהאטה בכלכלה, שכן ריבית נמוכה מעודדת את הציבור לצאת לחנויות ולהגדיל את ביקושים. בנוסף לכך, גם האשראי עבור החברות הופך לזול יותר. עם זאת, ההערכות הן כי רצף הורדות הריבית בארה"ב עשוי להפסק היום, לפחות לתקופה מסויימת.



מחירי הסחורות רשמו אתמול את הנפילה היומית החדה ביותר זה חמישה שבועות על רקע התחזקות הדולר: מחיר הזהב נפל ביותר מ-2%, מחיר הנפט הגולמי צנח ביותר מ-3 דולר לרמה של 115.63 דולר לחבית - הנפילה היומית החדה ביותר מזה חודש. עם זאת, מחירו של הנפט מוסיף להיות גבוה.



ואילו אצלנו, החלטת בנק ישראל, שלשום להותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 3.25%, לא הביאה למהלך חיובי כלשהו בבורסה. תשובה לכך עשויה להימצא בהודעת הבנק, לפיה הוא "יעלה את הריבית - ככל שהדבר יידרש - על מנת לשמור על יציבות המחירים במשק הישראלי". זוהי הפעם הראשונה בה רומז הבנק לגבי החלטתו האפשרית בעתיד.



מגזר האשלג הרותח מרכז עניין רב בחודשים האחרונים, על רקע העלייה בביקוש לדשן לחקלאות, שגוררת גם עלייה במחירי האשלג. מניית כי"ל, נהנית בתקופה האחרונה ממטר המלצות, שמוציאים כל בתי ההשקעות. בלהמן ברדרס, למשל, העלו אתמול שוב את מחיר היעד למניה, זו הפעם השלישית בחודש.



בלהמן ציינו, כי מחירי האשלג עולים בקצב כה מהיר עד כי הבנק מתקשה לעדכן את המודלים שלו במהירות הנדרשת. גם החברה האם של כי"ל, החברה לישראל של סמי ועידן עופר, נהנית מהמלצות אנליסטים.



אתמול סיפרו סוחרים כי משקיעים מסויימים ביצעו אסטרטגיה של שורט על מניית כי"ל (כלומר פוזיציה המאפשרת להרוויח מירידת המניה) ובמקביל פוזיציה "רגילה" שמאפשרת להרוויח מעלייה במניית החברה לישראל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully