וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.די.בי פיתוח וכלל ביטוח מתחרות מי תישאר במדד המעו"ף

חגי עמית

30.4.2008 / 8:43

מזרחי טפחות מעריך: קרדן אן.וי ווריפון ינשרו מהמעו"ף



האם תצא בעקבות החברה האם, , ממדד ת"א 25? הרכישות של בעלי העניין בקבוצת אי.די.בי בפברואר העלו את שיעור אחזקות בעלי העניין בחברה ל-76.7% - כך ששווי אחזקות הציבור נמוך מרף המינימום המותר למניה הנסחרת במדד ת"א 25.



הקריטריון הזה עלול לפגוע משמעותית במניית אי.די.בי פיתוח ולהורידה למדד היתר 120. במקרה שכזה המניה שכנראה תיכנס למדד המעו"ף היוקרתי במקומה היא מניית - כך מעריכים כלכלני חדר המסחר בבנק מזרחי טפחות. פז נפט, ספקית מוצרי הנפט המפעילה את בית הזיקוק באשדוד, מדורגת במקום ה-20 בבורסת תל אביב עם שווי שוק של כ-5 מיליארד שקל.







מי שצפויה להיפלט מהמדד בכל מקרה היא מניית , אשר שוויה צנח ביותר מ-50% מתחילת 2008 על רקע הבעיות בדו"חותיה הכספיים. וריפון, עם שווי שוק של 3.6 מיליארד שקל, נסחרת בדיסקאונט של 39% לעומת מניית פז נפט.



ארבע החברות שיתחרו ביניהן על המקומות במדד ת"א 25 - בהנחה שבעלי השליטה באי.די.בי ידללו אחזקותיהם בנייר עד למועד העדכון - הן , אשר נמצאות כיום מחוץ למדד, וכלל ביטוח וקרדן אן.וי, אשר כלולות כיום כלולות במדד ת"א 25.



אסם, שבשליטת נסטלה העולמית, עשויה להיכנס למדד על חשבון מניית . או במקומה של כלל ביטוח. במחירי השוק העכשוויים, גם דלק רכב צפויה להיכנס למדד.



מזכירים כי קרנות גידור, שמעוניינות לנצל את הכניסה של המניות למדד, נוהגות לרכוש את המניה שנכנסת למדד ולמכור כהגנה את מדד ת"א 25. קרנות הגידור מניחות כי בטווח הקצר יתרחש שינוי טכני במחיר המניה. עבור גופים שאינם רשאים לבצע פעולת מכירה בחסר קיימת האפשרות להיעזר בתעודות סל שורט כדי לגדר את הסיכון בקניית המניה הנכנסת.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully