וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגות גייס 750 מיליון שקל לקרנות הנאמנות באפריל

חגי עמית

30.4.2008 / 8:57

נכסי התעשייה צמחו ב-3 מיליארד שקל באפריל

עם זאת, יומיים לפני סוף החודש, מרבית בתי ההשקעות הגדולים מציגים פדיונות. "יש בשוק הוראת קבע של פדיונות לקרנות עם מרכיב מנייתי ולקרנות האג"ח הקונצרניות", אמר אתמול אחד ממנהלי הקרנות הגדולים בשוק.



אל המגמה שהסתמנה מתחילת השנה, של גיוסים בקרנות הכספיות ופדיונות בקרנות המנייתיות, הצטרפה באפריל מגמה של גיוסים בקרנות המדדיות.



גורמים בתעשייה העריכו אתמול כי הגיוסים שנרשמו בקרנות המדדיות הטהורות משקפים ציפייה לאינפלציה גבוהה יותר. מדד המחירים לצרכן לחודש מארס שעלה ב-0.3% החדיר תחושה של אינפלציה גבוהה יותר שמתקרבת, וגם העליות בקרנות האג"ח המדדיות החודש הצדיקו זאת.



מול זה ניצבו קרנות האג"ח הקונצרניות שהמשיכו לסבול באפריל מפדיונות. על אף שבבתי ההשקעות ממשיכים לדבר על הזדמנויות בתחום, הציבור עדיין לא מוכן להיכנס לאג"ח הקונצרניות. לעומת זאת, לקרנות אג"ח מדינה, שגייסו 1.5 מיליארד שקל מתחילת החודש, הוא דווקא מוכן להיכנס.







ניתן לומר גם כי על אף שהקרנות הכספיות המשיכו לגייס, לא מדובר על מיליארדי השקלים שגייס הענף מתחילת השנה.



בית ההשקעות המשיך להוביל את טבלת המגייסים גם באפריל, עם גיוסים של 750 מיליון שקל.



גורמים בשוק העריכו כי מבית ההשקעות פריזמה נפדו בסך הכל יותר מ-200 מיליון שקל באפריל. מהקרנות של בית ההשקעות מגדל נפדו 150 מיליון שקל, כאשר הקרן הכספית של בית ההשקעות גייסה כ-20-30 מיליון שקל.



קרנות הראל פיא גייסו בסך הכל 140 מיליון שקל באפריל, כאשר הקרנות הכספיות פיצו על הפדיונות בקרנות האחרות. הקרן הכספית של בית ההשקעות גייסה כ-170 מיליון שקל, והקרן הכספית הנקובה בדולרים גייסה כ-75 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully