וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפקס: גואטה וחברת מ.ש.ל מנסים להתעשר על חשבון הנתבעים

נורית רוט

30.4.2008 / 9:05

אברהם גואטה טוען: גרמו לו למכור מניות באיפקס השקעות תמורת נזיד עדשים

בתביעה שהוגשה בסוף נובמבר 2007 לביהמ"ש המחוזי בתל אביב, טען גואטה כי נויברגר ושמריך, מנהלי דש איפקס, וכן טויל ומיכאל צולר, יו"ר קופת חולים לאומית, הוליכו שולל את מ.ש.ל וגרמו לה למכור את מניותיה באיפקס השקעות שהשווי שלהן היה עשרות מיליוני שקלים, תמורת נזיד עדשים.



לטענת מ.ש.ל וגואטה, מ.ש.ל החזיקה ב-50% ממניות איפקס השקעות. לפי התביעה, במחצית הראשונה של 2003 נויברגר ושמריך אמרו לגואטה כי איפקס השקעות עומדת בפני קריסה, וכי הפתרון הוא היפרדות בדרך של מכירת אחזקות מ.ש.ל בחברה. גואטה טוען כי השתכנע למכור את אחזקותיו כששווי החברה לצורך ההיפרדות נקבע על כמיליון דולר.



ואולם, לטענת גואטה, פחות מחודשיים ממועד עריכת ההסכם הוא גילה כי חברת ברגר הולדינגס, שנשלטה על ידי יובלים וצולר, קיבלה אופציה לרכוש את מניות החברה במחיר מימוש של 7.7 מיליון דולר, וכי לנויברגר ושמריך ניתנה התחייבות להקצאת אופציות בסכום כולל של 1.2 מיליון דולר לכל אחד.



שוויה הכולל של העסקה, טוענים במ.ש.ל, היה יותר מ-10 מיליון דולר - פי 10 מהשווי שלפיו חושבה התמורה בגין אחזקות מ.ש.ל בחברה פחות מחודשיים קודם לכן.



שלושת הנתבעים טוענים בכתב ההגנה כי בסוף 2003, לאחר מו"מ מפרך, נקשרו הצדדים בהסכם לרכישת מניות איפקס מידי מ.ש.ל. חודשיים אחרי העסקה, נטען, נתנו בעלי המניות של איפקס לברגר הולדינגס אופציה, בלא תמורה, למימוש עתידי ובלי שתהיה ודאות לגבי מימושה לרכישת מניותיהם באיפקס. האופציה מומשה רק בתחילת 2005 - יותר משנה ממועד העסקה, ולאחר שחל שיפור מהותי בעסקי איפקס.



לטענתם, השיפור בעסקי איפקס, לאחר שהושלמה העסקה עם התובעים, נבע בין השאר מסינרגיה בין עסקי איפקס לעסקי ברגר, שהביאה לגידול משמעותי בהיקף הפעילות של איפקס, וכן ממימוש אחזקה גדולה של איפקס ולקוחותיה במניית חברת טקנומטיקס טכנולוגיות בתחילת 2005.



עוד טוענים השלושה כי ברגר החליט למכור את מניותיו בברגר הולדינגס ולפרוש מניהולה רק באמצע ינואר 2004, וכי הם לא ידעו וגם לא יכלו לדעת על פעולה זו, שבלעדיה, לפי הנטען, לא היתה באה אל העולם התקשרותם עם החברה. לטענת נויברגר ושמריך, אכן ניתנו להם אופציות בברגר הולדינגס כחלק מהסכם ההעסקה שנחתם עמם - אבל אלה היו מותנות בהמשך עבודתם בחברה ולא ניתנו כמתנה ובלא תנאי, כפי שטוען גואטה.



הנתבע הנוסף בתביעה, צולר, טוען בכתב ההגנה שהגיש בחודש שעבר באמצעות עו"ד גדעון קורן, כי אין לו קשר לעסקה בין גואטה לנויברגר, שמריך וטויל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully