וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן אקווה אגרו של גאון ופקטור תשקיע 2 מיליון דולר באבוג'ן: אבוג'ן תקצה 1.1 מיליון מניות

יורם גביזון

30.4.2008 / 9:44

מדובר ב-5.3% מהונה לאחר ההקצאה תמורת 7.2 מיליון ש'

העסקה משקפת מחיר של 6.5 שקלים למניה הגבוה ב-33% ממחיר השוק של המניה ושווי שוק של 135 מיליון שקל לאחר ההקצאה. מחיר זה גבוה ב-1.5% ממחיר השיא של המניה בסוף ספטמבר 2007.



אבוג'ן תקצה לאקווה אגרו גם 651 אלף אופציות מסדרה 2 שניתנות למימוש בתוך 3 שנים, במחיר מימוש של 11.05 שקל למניה המגלם שווי חברה של 236 מיליון שקל.



מחיר העסקה גבוה מעט יותר, שכן אבוג'ן קיבלה מאקווה אגרו אופציית מכר המאפשרת לאבוג'ן לחייב את אקווה אגרו לרכוש מניות במחיר של 4.5 שקלים למניה ובסכום של 2 מיליון דולר.



אבוג'ן פיתחה טכנולוגיה מחשובית שמאתרת רצפי DNA שעשויים לשפר את תכונותיהם של גידולים חקלאיים, כמו רמות היבול בתנאי גידול נורמליים ובתנאי יובש וחום ורמת צריכת המים והדשנים של הצמח.



הטכנולוגיה של אבוג'ן היא מעין מנוע חיפוש שמסוגל לאתר 50-80 גנים רלוונטיים לתכונת המטרה של הפיתוח מתוך עשרות עד מאות אלפי גנים.



אבוג’ן חתמה על הסכמים לשיתוף פעולה עם חברות מובילות בעולם. אחד ההסכמים הבולטים נחתם בספטמבר 2007 עם חברת מונסנטו, שהיא החברה הגדולה בעולם לייצור זרעים והמובילה בעולם בפיתוח זרעים מהונדסים גנטית. כחלק מההסכם קיבלה מונסנטו מאבוג'ן רישיון מחקר בלעדי עם אופציה לקבלת רישיון מסחור לשימוש בגנים מסוימים שהתגלו וזוהו על ידי אבוג'ן לצורך בדיקת השפעתם בתירס, סויה קנולה וכותנה. אבוג'ן גילתה גנים העשויים לאפשר לצמח לשמור על רמת היבול גם במתן כמויות קטנות ב-20%-30% מהמקובל של חנקן.



קרן אקווה אגרו הוקמה לפני 6 חודשים על ידי קבוצת גאון אגרו, רוברט פקטור וקבוצת איינסבורי.



הקרן מתמחה בהשקעות בחברות קלינטק, כולל התפלה וחקלאות וניהול החשמל. הקרן, שגייסה עד כה 40 מיליון דולר מתחילת 2008, שמה לה למטרה להשלים גיוס של 100 מיליון דולר עד סוף השנה.



אבוג'ן, שהונפקה ביוני 2007, נסחרת בשווי של 91 מיליון שקל הנמוך ב-18% ממחיר ההנפקה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully