וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתן נאור חדל מלכהן כנשיא ומנכ"ל חברת מג'יק

TheMarker

30.4.2008 / 10:50

זאת, לאחר פחות משנה בה מילא את התפקיד

כזכור, לפני מספר שבועות התפרסמו באמצעי התקשורת ידיעות על כך כי יו"ר החברה, גיא ברנשטיין, פיטר במפתיע את נאור. נאור ניסה למנוע את פיטוריו בבית הדין לעבודה, אך בקשתו נדחתה על הסף.



מג'יק נמנעה אז מלהודיע רשמית על פיטוריו, ובתגובה כתבה לברנשטיין עורכת הדין, סיגל פעיל ממשרד אריאל שמר ושות' המייצגת את נאור, כי נאור לא קיבל כל הודעת פיטורים מהחברה, והפרסומים גורמים לו נזק תדמיתי עצום. היא דרשה מברנשטיין להכחיש את הפרסומים ולהתנצל פומבית על הטעיית הציבור, אולם הוא סירב להגיב.



בתגובה, פנה נאור, המכהן גם בדירקטור במג'יק, לבית הדין לעבודה בבקשה שימנע מהחברה ומהיו"ר שלה, גיא ברנשטיין, את השעייתו. כמו כן, ביקש נאור לא להתחיל בהליך שיוביל לסיום העסקתו, או לנקוט בכל צעד שישפיע על מעמדו כנשיא, מנכ"ל ודירקטור. נאור גם ביקש צו זמני שיחזירו לכל התפקידים שהחזיק בחברה, אולם בקשתו כאמור לא התקבלה והצדדים יפגשו ביום שני בשבוע הבא בבית המשפט.



במקביל שלח נאור מכתב לעובדי החברה בזו הלשון: "הודעה מהמנכ"ל: עובדים יקרים, צר לי מאוד על המסרים והפרסומים אליהם אתם נחשפים היום וייתכן שגם אתמול. אני מופתע מהם כמוכם. אני תקווה כי הכול יתבהר בימים הקרובים. ברצוני לברך אתכם ואת בני משפחותיכם בברכת חג שמח", שלכם איתן".



נאור הובא למג'יק לפני פחות משנה, לאחר קדנציה מוצלחת בת של שלוש שנים בתפקיד מנכ"ל אי.סי.טל, במהלכה הוביל תוכנית לארגון מחדש בפעילות החברה. בתחילת יולי 2007 הוא התיישב על כיסא המנכ"ל במשרדי מג'יק, עם מנדט מהדירקטוריון להוביל מהלך בחברת התוכנה מאור יהודה, שלאורך השנים האחרונות הצליחה להציג מדי רבעון מכירות של 14-17 מיליון דולר, אולם התקשתה להוציא מהן רווחים משמעותיים.



נאור לא היה מרוצה ממה שהוא מצא במג'יק. המודל העסקי, לפיו פעלה החברה בתקופת קודמו דייויד אסיא לא היה לרוחו, ורווחיותה הייתה נמוכה מדי לטעמו. תוכניתו העיקרית הייתה למקד את החברה סביב ליבת הפעילות שלה - פיתוח ושיווק של כלי תוכנה לאינטגרציה עסקית (iBOLT) ולפיתוח יישומים (eDeveloper) - ולהטמיע מודל עסקי נכון לחברת תוכנה. כזה המבוסס על הכנסות ממכירת רישיונות לשימוש בתוכנות שלה וממכירות של שירותי תמיכה ואחזקה ללקוחות קיימים. בנוסף, כללה התוכנית של נאור שינוי במבנה המכירות ומעבר לעבודה בחו"ל באמצעות עשר חברות בנות, הפועלות אל מול הלקוחות בתחומי השיווק, המכירה, ההטמעה והתמיכה.



כחלק מהמהלך להתמקדות בפעילות הליבה, מכרה מג'יק בסוף 2007 את החברה הבת, AAOD מפלורידה, לקרן פורטיסמו תמורת 17 מיליון דולר, והכריזה במקביל על כוונתה להציע למכירה גם את שתי החברות הבנות הנוספות, הרמס הבריטית וקורטק האמריקאית. הודות לרווח הון של כ-10 מיליון דולר ממכירת AAOD, סיימה מג'יק את 2007 עם רווח נקי של 12.6 מיליון דולר ועם מזומנים בהיקף של 30 מיליון דולר בקופה. בשורת ההכנסות הציגה החברה צמיחה שנתית של 11% ל-58.4 מיליון דולר.



באמבלייז תלו בנאור ציפיות רבות להבראת מג'יק, לשיפור ברווחיותה התפעולית. זה גם היה היעד העיקרי שהציב נאור לחברה ל-2008, גם במחיר של פגיעה מסוימת בהכנסות בטווח הקצר. הוא הגדיר את הרווחיות כיעד ראשון במעלה ואת הצמיחה בהכנסות כיעד השני בחשיבותו, אך העריך כי ב-2009 תואץ הצמיחה בעקבות השינויים שהוביל במודל העסקי.



אבל לא כולם התלהבו מהתוכנית של נאור. גורמים המקורבים לחברה העידו על אווירה לא נעימה במסדרונות בתקופה האחרונה, ועל רצונם של עובדים רבים להתפטר ולחפש עבודה בחברת היי-טק אחרת. לדבריהם, נוצרה אצל חלק מהעובדים תחושה של חוסר יציבות בנוגע למעמדם. מג'יק מעסיקה כיום כ-400 עובדים, מתוכם כ-100 בישראל והשאר במרכז הפיתוח ואבטחת האיכות (QA) בהודו, ובחברות הבנות ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully