וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האורז מתייקר? עוברים לתפוחי אדמה

חיים ביאור

30.4.2008 / 10:48

מאז תום החג עלה ב-10% שיווק תפוחי האדמה. "העלייה במחירי האורז מרתיעה רבים מרכישת מוצר זה ומדרבנת לצרוך תפוחי אדמה"

הציפיה להתייקרות האורז גרמה לעלייה בשיווק תפוחי האדמה - כך נמסר אתמול מארגוני החקלאים. גם כמה מרשתות השיווק, ובהן שופרסל וחצי חינם, דיווחו על עלייה ברכישות של תפוחי אדמה.

דייוויד לוי, מנכ"ל המפעלים האזוריים קמה, השייכים ל-12 קיבוצים בצפון הנגב, אמר אתמול כי על אף שבתקופה שלאחר חג הפסח קיימת תמיד יציבות עם נטייה לירידה בשיווק תפוחי האדמה, הרי שמאז תום החג עלה ב-10% שיווק תפוחי האדמה מהמפעלים לרשתות השיווק ולשווקים. "העלייה במחירי האורז מרתיעה רבים מרכישת מוצר זה ומדרבנת לצרוך תפוחי אדמה, שמחירם (5 שקלים לק"ג) יציב כבר חודשים רבים", אמר לוי.

מנכ"ל יבואנית המזון ויליפוד, יוסי ויליגר, אמר אתמול כי צריכת האורז בישראל פחתה בשבוע האחרון ב-3%, לעומת השבוע הקודם. לדבריו, התייקרות האורז צפויה להיבלם. "אין מניעה לרכוש כל כמות של אורז במדינות המייצרות אורז, ובראשן תאילנד. לכן לא צפוי מחסור משמעותי, והייקור של מוצר זה יהיה מתון", אמר ויליגר. "גם לא היתה אגירה של אורז מצד יבואנים וסוחרים, מכיוון שהפרסומים אודות המשבר היו פתאומיים. לקראת סוף 2008 או תחילת 2009 מחירי האורז אפילו יירדו, מכיוון שהחקלאים באסיה יגדילו את שטחי הגידול, לנוכח ההתייקרות שהיתה באחרונה".

ראש מינהל המחקר החקלאי (מכון וולקני), פרופ' יצחק שפיגל, אמר אף הוא כי מחירי האורז, שעלו עקב התערבות של ספקולנטים, צפויים לרדת. "הבהלה מפני מחסור באורז היא מלאכותית. תוך שנה-שנתיים הבעיה תיפתר, כשהממשלות ידאגו להזרים מים באותן מדינות הסובלות ממחסור במים", אמר שפיגל והוסיף כי מינהל המחקר החקלאי מגבש כעת תוכנית אסטרטגית שתיתן מענה למצב אפשרי של מחסור במזון בישראל ובמדינות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully