וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לופטהנזה וסוויס יגבו דמי טיפול של 50-150 דולר

זוהר בלומנקרנץ

30.4.2008 / 11:21

על כרטיסי טיסה במחלקת תיירים לאירופה, יגבו החברות 50 דולר. ליעדי שאר העולם יגבו החברות 100 דולר - בנוסף למחיר הכרטיס

חברות התעופה לופטהנזה וסוויס בישראל יתחילו בראשונה לגבות דמי טיפול של 150-50 דולר על מחיר כרטיסי הטיסה שיימכרו, החל מה-1 בספטמבר השנה, בארץ.

מהודעה שהעבירו אתמול במשותף מנהלי החברות בישראל, עופר קיש מלופטהנזה ואבנר גודרון מסוויס, עולה כי על כרטיסי טיסה במחלקת תיירים לאירופה, יגבו החברות 50 דולר. ליעדי שאר העולם יגבו החברות 100 דולר - דמי שירות בנוסף למחיר כרטיס הטיסה. על כרטיסי טיסה במחלקות עסקים וראשונה יגבו החברות 100 דולר לאירופה ו-150 דולר ליעדי שאר העולם - "דמי שירות", בנוסף למחיר כרטיס הטיסה. המשמעות המעשית היא עליית מחיר כרטיס הטיסה בשיעורים של 150-50 דולר, בהתאם ליעד ולסוג כרטיס הטיסה.

דמי טיפול ייגבו על כרטיסי טיסה אשר יירכשו באופן ישיר מחברות התעופה בישראל ולא באמצעות סוכני הנסיעות והתיירות, לרבות במסגרת עסקות מקוונות. המהלך למעשה נועד "להרגיע" את סוכני הנסיעות והתיירות, כי חברות התעופה לא ישווקו ישירות כרטיסי טיסה במחירים זולים יותר מאלה אשר הנוסעים יוכלו לרכוש דרך הסוכנים. זאת כתוצאה מביטול תשלום עמלת הבסיס, בשיעור 7% על מכירת כרטיסי טיסה על ידי חברות לופטהנזה וסוויס לסוכני הנסיעות.

"אנו מוצאים לנכון להבהיר, כי אין בהודעתנו כדי להוות המלצה או הנחיה כלשהי לגבי שיעור דמי הטיפול שיש לגבות בגין מכירות כרטיסי טיסה של חברותינו. שיעור דמי הטיפול ככל שייגבו על ידי סוכן הנסיעות מלקוחותיו ייקבעו על ידי סוכן נסיעות על פי שיקול דעתו הבלעדית ותנאי התקשרותו עם הנוסע", נאמר בהודעה המשותפת של שני מנהלי חברות התעופה לסוכני הנסיעות.

דובר לופטהנזה בישראל, טל מושכל: "אנו לא מייקרים את מחיר כרטיסי הטיסה אלא מבהירים לסוכני הנסיעות, כי אין בדעתנו לפגוע בפרנסתם וכי לא נמכור כרטיסי טיסה במחיר זול יותר מאשר הנוסעים יוכלו לקנות אצל הסוכנים". על פי אומדנים בענף התעופה, 97% ממכירות כרטיסי הטיסה של חברות התעופה, מתבצעות דרך סוכני הנסיעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully