וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי ישלוט ב-YES

אמיתי זיו

30.4.2008 / 11:38

יורוקום הנאבקת עם בזק על השליטה בחברת הלוויין, מציעה הליך התמחרות, שהמפסידה בו תקים חברת טלוויזיה רב-ערוצית חדשה

יורוקום של שאול אלוביץ' פנתה באחרונה במכתב לרשות להגבלים עסקיים שבו היא מציעה לפתור את בעיית הבעלויות ב-yes. הבעיות נובעות מכך שבזק מחזיקה ב-49% מהחברה, ויורוקום ב-32% ממנה, והשתיים נאבקות על השליטה בחברה.
יורוקום מציעה התמחרות על מניות yes, שבה החברה שתציע את המחיר הגבוה יותר תקנה את מניותיה של החברה השנייה, מה שיצור בעל שליטה מובהק אחד ב-yes.

הרעיון למכתב נולד על רקע דיון שמתקיים בבית המשפט להגבלים עסקיים, בנושא ערר שהגישה בזק על החלטה קודמת של הרשות, מאוגוסט 2006, למנוע מיזוג מלא של בזק עם yes.
במקרה זה, הרשות ביקשה שלא לאפשר לבזק אחזקה גדולה יותר בחברת הלוויין, ופסקה כי בזק לא תקים חברת IPTV (טלוויזיה באינטרנט) אם היא תהיה ממוזגת עם yes, שכן בכך תיפגע התחרות בענף.

כעת מציעים מנהלי יורוקום כיוון חדש, שלפיו החברה שתוותר על חלקה ב-yes לאחר ההתמחרות, תקים מתחרה חדש בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית - שיפעל על גבי רשת האינטרנט.
יורוקום גם הודיעה שאם היא תהיה המפסידה בהתמחרות ותאבד את אחזקותיה ב-yes, הרי שבכוונתה להקים חברת טלוויזיה רב-ערוצית חדשה.

ברשות להגבלים עסקיים מאשרים שמכתב מיורוקום אכן התקבל, אך טוענים כי הם לא מעוניינים למסור התייחסות לרעיון המוצע בשלב זה. מחברת בזק לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully