וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום החורף ברשות המים: כמות המים שנוספו לאקוויפרים בחורף מהווה 60% מממוצע התוספת הרב שנתי

עמירם כהן

30.4.2008 / 14:45

מפלס הכינרת נמוך ב-88 ס"מ מהמפלס בשנה שעברה



היקף "המילוי החוזר" של מאגרי המים של ישראל (מאגרי מי התהום והכנרת) בחורף האחרון הסתכם ב-840 מיליון מ"ק. השירות ההידרולוגי מוסר כי כמות זו מהווה כ-60% בלבד מ"המילוי החוזר" הרב שנתי בסיכום עונת הגשמים.



"המילוי החוזר" מבטא את נפח המים הטבעיים (גשמים, נחלים וזרימות תת קרקעיות) הממלאים מחדש מידי שנה את מאגרי מי התהום והכינרת, במקום המים הנשאבים והמתאדים מהם.



ב-5 השנים האחרונות, היה המילוי החוזר נמוך מהמילוי החוזר הממוצע הרב שנתי, שהינו 1.4 מיליארד מ"ק. לדעת מומחי רשות המים הדבר עשוי להיות תוצאת השינוי האקלימי העובר על האזור, כחלק מהשינוי האקלימי הגלובלי הקשור להתחממות כדור הארץ.



עוד עולה מהנתונים, שכמות הגשמים שירדה מעל אקוויפר ההר ("ירקון-תנינים") - מקור המים השפירים העיקרי של ישראל - הגיעה ל-65% בלבד מהממוצע הרב שנתי ובאזור החוף ל-82%. מפלס הכינרת נמוך בסיום חורף הנוכחי (2007/2008) ב-88 ס"מ מהמפלס בחורף הקודם (2006/2007). משמעות הדבר היא חסר של 150 מיליון מ"ק לעומת התקופה המקבילה אשתקד.



על חומרת המצב מצביעה גם ספיקת הנחלים, המספקים את מרבית המים לכינרת; בתחילת אפריל היה קצב זרימת הירדן ("גשר הפקק") לכנרת 11.4 מ"ק לשנייה לעומת 15.5 מ"ק לשנייה בתקופה המקבילה לפני שנתיים. בנוסף, קצב זרימת מעיינות הירדן לכינרת היה 6.8 מ"ק לשנייה לעומת 9.0 מ"ק לשנייה בתקופה המקבילה לפני שנתיים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully