וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה קוראת לאסור על פתיחת סופרמרקטים של אותה רשת במרחק 20 דקות נסיעה זה מזה

סוכנויות הידיעות

30.4.2008 / 14:54

הנציבות דורשת הקמת רגולטור להגנה על הספקים הקטנים

הנציבות הבריטית אומרת כי על מנת להגביר את התחרותיות בשוק זה, על רשתות גדולות להוכיח כי נתח השוק שלהן באזור מסויים אינו עולה על 60%. הנציבות תוכל גם לאסור על הקמת סניף במרחק פחות מ-10 דקות נסיעה מסניף נוסף של אותה רשת. עם זאת, הנציבות לא קראה למכירת סניפים באזורים בהם לחברה מסויימת נוכחות גבוהה משיעור זה. הדרישות נועדו להעדיף סופרמרקטים שטרם פועלים באזור מסויים.



יו"ר הנציבות, פיטר פרימן אומר כי "אף כי באזורים רבים יש מבחר רב ותחרות חזקה בין הקמעונאים, ישנם גם אזורים רבים בהם לסופרמרקטים הגדולים אין כמעט תחרות והמפסידים הם הקונים המקומיים".



רשתות הסופרמרקטים הגדולות כבר הספיקו להביע התנגדותן להמלצות. "הצעות חמדיניות חדשה והחלטה להקמת גוף רגולטורי, צפויות לעלות למגזר מאות מיליוני ליש"ט", אמר אנדי בונד, מנכ"ל אסדה, החברה הבת של וול מארט בבריטניה. "הדבר יוביל להעלאת מחירי המוצרים, מה שצפוי לפגוע במשפחות בדיוק בשלב בו הן מצויות תחת לחץ", הוסיף אסדה.



בנוסף, קראה הנציבות להקמת רגולטור להגנה על חקלאים וספקים קטנים. זאת, למרות שדחתה את הטענות כי "ארבע הגדולות" - טסקו, סיינסבורי'ס, אסדה ומוריסונס - אחראיות לדחיקת מתחרים קטנים יותר מהשוק. ארבע חברות אלה מצויות גם תחת חקירה של המשרד לסחר הוגן בבריטניה, OFT, בגין תיאום מחירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully