וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1.5 מיליארד דולר להשארת עובדי יאהו

30.4.2008 / 15:28

מיקרוסופט שקלה להפריש את הסכום לחלוקה בין העובדים במקרה של רכישה. כך עולה מתביעה של בעלי מניות יאהו נגד הדירקטוריון

מיקרוסופט שקלה להפריש 1.5 מיליארד דולר לחלוקה בין עובדי יאהו על מנת להותירם בחברה. וזאת באם תרכוש אותה. כך עולה ממסמכים שהוגשו לבית המשפט בתביעה נגד יאהו. הנתון הוזכר בחילופי דברים בין פרקליטי יאהו ומיקרוסופט, ונחשף כאשר עורך דין המייצג את יאהו הזכיר את הנתון בשימוע ב-24 במארס במסגרת תביעת בעלי מניות בבית משפט בדלאוור. אדוארד וולש, המייצג את יאהו, אמר בעת השימוע כי פיטורי אלף העובדים בפברואר היו הפיטורים היחידים שהחברה התכוונה לבצע.

שתי קרנות פנסיה מדטרויט הגישו את תביעת בעלי המניות נגד יאהו ודירקטוריון החברה, בטענה כי סירוב החברה להצעת הרכש של מיקרוסופט פגעה בבעלי המניות. התביעה התמקדה בתכניות הפיצויים שאישר דירקטוריון יאהו בפברואר. לפיהן כל עובד יאהו במשרה מלאה שיפוטר או יעזוב מסיבה טובה, יהיה זכאי לפיצויים שיגיעו עד לגובה של משכורת לשנתיים. לדברי פרקליט הקרנות התובעות, מרק לבוביץ', מדובר בתכנית "חסרת תקדים בהיקפה". לדבריו, היא מייקרת את רכישת יאהו עבור כל מי שעשוי להתעניין בכך, ופוגעת באינטרסים של בעלי המניות לקבל את התשואה המקסימלית על השקעתם. פרקליט אחר, דיוויד מרגולס, טוען כי צריך לראות בתכנית זו מעין "גלולת רעל", שנועדה למנוע השתלטות.

מיקרוסופט עשויה לנסות להשתלט על יאהו כבר השבוע, באמצעות החלפת דירקטוריון החברה, לאחר שהאולטימטום שהציבה ליאהו לקבלת הצעת הרכש, פקע ביום שבת. מיקרוסופט הציבה אולטימטום לפני שלושה שבועות, לאחר שיאהו דחתה את הצעת הרכש שהגישה לה מיקרוסופט ב-1 בפברואר. יאהו טענה כי ההצעה נמוכה מדי. הצעת הרכש של מיקרוסופט המורכבת ממזומן וממניות העניקה בעת הגשתה שווי של 44.6 מיליארד דולר ליאהו. כעת שווייה עומד על 42 מיליארד דולר בעקבות ירידה במניית מיקרוסופט. יאהו שדחתה את ההצעה, ציינה כי היא אינה מתנגדת באופן עקרוני לעסקה עם מיקרוסופט, במידה שהחברה תעלה את הצעתה.

מיקרוסופט, מצדה, מסרבת להעלות את הצעת הרכש והדגישה מספר פעמים כי אף שהיא רואה במיזוג עם יאהו דרך פעולה טובה לתחרות השתיים מול גוגל, היא אינה מוכנה לשלם כל מחיר. לאחר פרסום תוצאותיה הרבעוניות ביום חמישי, חזרה מיקרוסופט על הצהרתה כי אין בכוונתה להעלות את הצעת הרכש שלה עבור יאהו וכי בכוונתה לעבור למהלכים עוינים או אף לבטל כליל את הצעת הרכש. זאת במידה שיאהו תמשיך להביע "ציפיות לא מציאותיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully