וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המשקיעים ממתינים להחלטת הריבית בארה"ב; מניית טבע מוסיפה 2.2% לפני פתיחת המסחר

שמואל שוסטר

30.4.2008 / 15:32

סיטי מאבדת 3.3% לפני הפתיחה בעקבות גיוס הון



החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מצביעים על ירידות שערים קלות של עד 0.1% עם פתיחת המסחר. המשקיעים ממתינים להחלטת הריבית של הנגיד האמריקאי שצפויה להתפרסם במהלך יום המסחר.



אמש ננעל המסחר במגמה מעורבת. נאסד"ק עלה ב-0.1% לרמה של 2,426 נקודות; דאו ג'ונס נחלש ב-0.3% לרמה של 12,836 נקודות ו-S&P 500 איבד 0.4% לרמה של 1,391 נקודות. במקביל, עלה מחירן של איגרות החוב ל-10 שנים והתשואה עליהן יורדת ב-0.01% לרמה של 3.825%.



» דיון חם על המתרחש בוול סטריט - עכשיו ב-TheMarker Cafe



כשעתיים לפני סיום המסחר היום צפוי הנגיד האמריקאי בן ברננקי לפרסם את הצעדים המוניטריים שבכוונתו לנקוט. בוול סטריט מעריכים כי הנגיד צפוי להוריד את הריבית בשיעור של 0.25%, אולם הדעות חלוקות בנוגע להמשך מגמת הורדת הריבית בשבועות הקרובים.



מחירי החוזים על הנפט למסירה בחודש יוני ממשיכים לרדת ומאבדים 0.5%, למחיר של 115.22 דולר לחבית. בשל ההשערות להתחזקות הדולר.



ענקית הפיננסים הודיעה אמש לאחר סיום המסחר כי תמכור מניות רגילות בשווי 3 מיליארד דולר כדי לשפר את מצב ההון שלה. בעקבות פרסום ההודעה מאבדת מניית החברה 3.3% במסחר שלפני הפתיחה. סיטי מגייסת הון לאחר שרשמה הפסדים של 15 מיליארד דולר בשני הרבעונים האחרונים, ודיווחה על הפסדים של יותר מ-45 מיליארד דולר מאז ה-30 ביוני.



, ענקית המחשבים האמריקאית, הודיעה היום כי העלתה את הדיווידנד אותו היא מחלקת לבעלי המניות ב-25%. העלאת הדיווידנד משקפת את ביטחון החברה בהצלחתה על אף ההאטה הכלכלית בארה"ב. במפגש השנתי של יבמ עם בעלי המניות העלה הדירקטוריון את תשלום הדיווידנד ל-50 סנט למניה. במהלך ארבעת הרבעונים האחרונים עמד הדיווידנד על 40 סנט למניה.



ענקית הקמעונות האמריקאית וול מארט (סימול WMT) צפויה לרכז עניין בעקבות הדיווחים לפיהם יותר ויותר לקוחות בעלי הכנסות גבוהות קונים בסניפי הרשת הקמעונית המוזלת, בעקבות ההאטה הכלכלית. בכיר בחברה אמר כי בכוונת החברה לשמור את אותם לקוחות לטווח ארוך, גם אחרי שיפור הכלכלה האמריקאית.



נמשך המאבק בין ל סביב הצעת הרכש של ענקית התוכנה לפורטל האינטרנט. ממסמכים שהוגשו לבית המשפט בתביעה שהגישה מיקרוסופט נגד יאהו, עולה כי מיקרוסופט שקלה להפריש 1.5 מיליארד דולר לחלוקה בין עובדי יאהו על מנת להותירם בחברה אם תרכוש אותה.



ענקית הקפה סטרבאקס (סימול SBUX) צפויה לפרסם את דו"חותיה לאחר סיום המסחר היום. החברה הודיעה כי במקביל לפרסום הדו"חות, תשיק החברה שני משקאות קפה חדשים.



פירסמה היום הודעה למשקיעים כי איתן נאור חדל מלכהן כמנכ"ל ונשיא החברה. מג'יק נמנעה מלהודיע רשמית על פיטוריו ובתגובה כתבה עורכת הדין של נאור כי הוא לא קיבל כל הודעת פיטורים מהחברה, והפרסומים גורמים לו נזק תדמיתי עצום. היא דרשה מיו"ר החברה, גיא ברנשטיין, להכחיש את הפרסומים ולהתנצל פומבית על הטעיית הציבור, אולם הוא סירב להגיב.



תיסחר על רקע דיווחיה לפיהם מכירות הקופקסון ממשיכות לצמוח. ההכנסות ממכירת תרופת הדגל של טבע צמחו ב-35% לשיא של 542 מיליון דולר. מכירות התרופה בארה"ב טיפסו ב-20% ל-311 מיליון דולר. מכירותיה של התרופה מחוץ לארה"ב טיפסו ב-64% ל-231 מיליון דולר. בעקבות ההודעה מזנקת מניית החברה בכ-2.2% לפני פתיחת המסחר.



מניית זינקה אמש ב-7.1% לאחר שהחברה דיווחה אמש על רבעון שיא. החברה הגדילה את הכנסותיה ב-30% ל-10.1 מיליון דולר. כמו כן, הגדילה את התמלוגים ב-91% וכעת הם עומדים על 37% מהמחזור. לדברי החברה, במהלך הרבעון חתמה על 10 הסכמי רישוי חדשים ותזרים המזומנים שלה הסתכם ב-9.1 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully