וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד יעקב וינרוט : "אין יותר שלטון - ההון שולט בכל הנימים הנסתרים של החברה"

גידי וייץ

30.4.2008 / 17:06

וינרוט בראיון ל"מוסף הארץ": השפה היחידה היא שפת הגרפים - ומה שאינו נכנס לגרף לא רלוונטי

"מה שקרה - במלים פשוטות - הוא שהכסף החליף את האל, והיחסים האמיתיים המתקיימים בעולם הם יחסי צרכן-יצרן-מוצר. השפה היחידה שמאחדת היום את העולם היא שפת הגרפים, וכל דבר שאינו נכנס לגרף הוא פשוט לא רלוונטי".



לפי גישתו של וינרוט, אין דבר כזה - יחסי הון-שלטון - כיוון שהגדרה שלהם כפי שמציגים אותה המשפטנים היא הגדרה גסה ופשטנית. "אין יותר שלטון", לפי גישתו, "כיוון שההון הוא השלטון. ההון שולט בכל מרחבי ההוויה, הוא זורם בתוך כל הנימים הנסתרים של החברה. כשאני אומר שהון הוא השלטון - אני אומר דבר הרבה יותר חמור משחיתות. כי שחיתות היא סטייה. אבל כשאני מדבר על הון שהוא השלטון - זו לא סטייה, זו הנורמה ואנחנו צריכים להבין בפני מה אנחנו עומדים".



"מדינת ישראל זו אחת המדינות שבה היחס בין המשפחות העשירות לבין השאר הוא אחד היחסים הכי קיצוניים שיש בעולם. כאן בערך 15-10 משפחות שולטות בכ-55% מן המשאבים. אז במצב כזה אתה באמת חושב שהחלטות מתקבלות בקריית הממשלה?".



בהתייחסו למערכת המשפט הישראלית מצהיר וינרוט: "אני לא מאמין במשפט - לא מאמין בדיסציפלינה הזאת בכלל. המשפט הוא לא כמו שאמר חברי, אביגדור פלדמן, שקר. זה לא נכון. המשפט הוא האמת של הטרגדיה והטרגדיה של האמת. חברה לא יכולה בלי משפט. אבל המשפט מטבעו הוא דיסציפלינה מפגרת. המשפט לא יכול לחולל שום מפנים אמיתיים, הוא לא יכול לעשות כלום. מה שמחולל באמת תפניות זה חינוך וחינוך ועוד פעם חינוך".



הכתבה המלאה תתפרסם בגיליון סוף השבוע של "מוסף הארץ"


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully