וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התסריט הקבוע בשוק המט"ח: חברות מכרו דולרים לממן תשלום משכורות - הדולר נחלש ב-1.1% ל-3.429 שקל

יעל פולק

30.4.2008 / 17:47

השקל התחזק גם מול היורו - 5.3278 שקלים ליורו

הדולר נחלש היום ב-1.096% והגיע לרמה של 3.429 שקלים לדולר. לאחר קביעת השער היציג, התחזק המטבע האמריקאי והוא נסחר כעת ברמה של 3.444 שקלים לדולר.



אחת הסיבות להיחלשות הדולר היום היא המרות סוף החודש: היצואנים, שקיבלו דולרים בתמורה לשירותים ולסחורות שמכרו, ממירים את הדולרים לשקלים במטרה לשלם משכורות לעובדים. מדי חודש מתרחש תסריט קבוע לפיו החברות מחזיקות בדולרים שרכשו במשך כל החודש בציפיה לעלייה בשער המטבע, ובסוף החודש נאלצים למכור את כל חבילת הדולרים בבת אחת.



רונן יפה, מחדרי עסקאות מט"ח בבנק הבינלאומי, אומר כי "התנודות הקלות בשער הדולר נובעות מציפייה להודעת הריבית בארה"ב. בעוד שבהחלטות האחרונות של הבנק הפדרלי ניתן היה לחזות את ההחלטה, כרגע הדעות חלוקות. עם זאת, קיימת נטייה קלה לכיוון של 0.25% לעומת אי שינוי".



"במידה ולא יהיה שינוי ברמת הריבית, תהיה זו הפעם הראשונה מזה זמן מה שהרמה תשאר יציבה, לאחר הורדות אגרסיוויות", הוסיף יפה. "הדבר גורם למסחר בטווח צר למדי. המשקיעים מעדיפים שלא לבחור בכיוון מובהק לפני הודעת הפד. הרמות אליהן הגיע הדולר לפני כשעתיים היו רמות נמוכות אשר ביטלו כמעט כליל את הפעולות של בנק ישראל בשוק המט"ח, וכרגע העיניים נטויות לכיוון תשע ורבע בערב - זמן ההודעה על שיעור הריבית".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully