וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר של דה בירס: עובדיה של ענקית היהלומים מצאו ספינה טרופה ובה אוצר מימי כריסטופר קולומבוס

סוכנויות הידיעות

30.4.2008 / 18:34

הערכות: הספינה טבעה בסוף המאה ה-15 או תחילת המאה ה-16

הספינה הטרופה התגלתה באזור ספרחביט (Sperregebiet), המכונה "האזור האסור", בו מחזיק גם המיליארדר הישראלי לב לבייב בפעילות ענפה של כריית יהלומים בים. בספינה נמצאו גם מספר טונות של נחושת, כלי מטבח מעופרת ובדיל, אמצעי ניווט, כלי נשק ואלפי מטבעות זהב. לדברי מומחים, ייתכן שמדובר בספינה העתיקה ביותר שנמצאה באזור אפריקה שמדרום למדבר סהרה.



"אם הערכות המומחים נכונות, הספינה ככל הנראה טבעה בסוף המאה ה-15 או תחילת המאה ה-16, דבר ההופך את מציאתה לתגלית בעלת חשיבות עולמית", נמסר מחברת נאמדב דיאמונד, מיזם משותף לדה בירס ולממשלה נמיביה. ממשלת נמיביה צפויה לתבוע בעלות על האוצר שנמצא בספינה.



"לפי חוקי נמיביה, תגליות מסוג זה שייכות למדינה", אמר חליפה מבאקו, האחראי על קשרים תאגידיים בנאמדב, לסוכנות הידיעות בלומברג. מבאקו הוסיף כי ממשלת נמיביה פתחה בהתייעצות עם ממשלות ספרד ופורטוגל בניסיון לזהות את הספינה, ככל הנראה אוניית סוחרים.



גילוי הספינה אירע לאחר שמנהל מחלקת המשאבים המינרליים של נאמדב, בוב בארל, מצאה מספר מטילי מתכת ושרידים של שלושה תותחי ברונזה ברצועת החוף. כל עבודות הכרייה באתר הופסקו, וארכיאולוגים הוזעקו למקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully