וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האח הגדול" במשטרת ישראל: תקיים בדיקות פוליגרף תקופתיות לקציני משטרה בכירים

יהונתן ליס

30.4.2008 / 18:58

הצעד השנוי במחלוקת - בכדי למנוע תופעות של ידידות שוטרים עם עבריינים



משטרת ישראל תבצע בדיקות פוליגרף לכל קציני המשטרה בדרגת ניצב משנה ומעלה, ולקצינים בדרגות זוטרות יותר הנושאים בתפקידים רגישים. הבדיקות ייערכו עם כניסתם של הקצינים לתפקידים חדשים בארגון, ובנוסף אחת לתקופה. במסגרת הבדיקות ייבחנו, בין היתר, קשריהם של הקצינים הבכירים עם גורמים עברייניים וכן קשרים שמנהלים קציני המשטרה עם עיתונאים בכלי התקשורת השונים.



ועדת השרים לענייני השב"כ, בראשות ראש הממשלה, אישרה היום (רביעי) פה אחד את קיום הבדיקות הביטחוניות במשטרת ישראל. השרים קיבלו סקירה על נחיצות הבדיקות שייערכו לבעלי הדרגות בכניסתם לתפקיד והן בבדיקות חוזרות מדי תקופה. לאחר אישור הוועדה, יובא הנושא לאישור ועדת המשנה של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. בדיקות דומות קיימות כיום בצה"ל ובשאר גופי הביטחון.



בדיקות הפוליגרף הן חלק מ"בדיקות ביטחוניות מקיפות", שגובשו בתקופה האחרונה שיופעלו על קציני משטרה בעלי דרגות נצ"מ ומעלה ולבעלי תפקידים רגישים בכל הרמות. לתכנית קדמה עבודת מטה ארוכה במשטרת ישראל, במשרד היועץ המשפטי לממשלה ובשב"כ.



החלטה שנויה במחלוקת



מדובר בהחלטה שנויה במחלוקת במשטרה, שנועדה, בין היתר, למנוע תופעות של ידידות בין עבריינים לקציני משטרה בכירים. זאת, לאחר שבשנים האחרונות נחשפו כמה מקרים בהם עלה החשד שקציני המשטרה עידכנו עבריינים בעוד מועד על חקירות המתנהלות נגדם ועל פשיטות משטרתיות הצפויות על עסקיהם.



אחד המקרים שהתפרסמו בשנים האחרונות הוא החלטתו של מפקד המחוז הדרומי לשעבר, משה קראדי, לאלץ ? באופן חריג - את נצ"מ יורם לוי לעבור בדיקת פוליגרף ערב כניסתו לתפקיד ראש הימ"ר הדרומי, בעקבות החשד כי הוא מיודד עם משפחת העבריינים פריניאן.



לוי ניגש לבדיקה, אך לאחר שהזיע והתנשף במהלכה, לא ניתן היה להגיע להכרעה ברורה בעניינו. לוי מונה לתפקידו לאחר שהממצאים הבעייתיים הוסתרו מעיני סגל הפיקוד הבכיר, ובתום חקירת הפרשה כולה בידי ועדת זיילר, אולץ משה קראדי להתפטר מתפקידו כמפכ"ל.



לאחרונה ביקש המפכ"ל דודי כהן, ממבקר המשרד לביטחון הפנים לבחון מי הדליף לעיתון "הארץ" מידע מתוך ישיבת סגל הפיקוד הבכיר במשטרה שעסקה בתחקיר הפיגוע בישיבת מרכז הרב בירושלים. על פי פרסום בערוץ הראשון, במסגרת הבדיקה ייחשפו פלטי שיחות של ניצבים במשטרה והם עשויים להשלח לבדיקות פוליגרף במסגרת הבדיקה.



ועדת השרים לענייני השב"כ, בראשות ראש הממשלה, אישרה היום (רביעי) פה אחד את קיום הבדיקות הביטחוניות במשטרת ישראל. השרים קיבלו סקירה על נחיצות הבדיקות שייערכו לבעלי הדרגות בכניסתם לתפקיד והן בבדיקות חוזרות מדי תקופה. הבדיקה תכלול בין השאר בדיקת פוליגרף. לאחר אישור וועדת השרים יובא הנושא לאישור וועדת המשנה של וועדת החוץ והבטחון של הכנסת. בדיקות דומות קיימות כיום בצה"ל ובשאר גופי הביטחון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully