וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשעה טובה: החלה ההזרמה המסחרית של הגז הטבעי ממצרים; מימן: "זהו רגע מרגש"

אבי בר-אלי

30.4.2008 / 20:55

הגז יוזרם ממחר לתחנות הכוח רידינג ואשכול

דירקטוריון חברת נתג"ז אישר בסוף השבוע שעבר את הסכם ההולכה עם EMG - ולאחר מספר ימים של דיונים נוספים בין הצדדים נחתם ההסכם סופית היום בשעות הבוקר.



"זהו רגע מרגש", אמר היום מימן. "אחרי עשר שנות עבודה מאומצות הצלחנו לייצר תלות הדדית אשר תחזק את הקשר האסטרטגי בין המדינות. זאת הוכחה ליכולת של הקהילה העסקית לתרום ליחסינו עם המדינות השכנות".



הסכם אספקת הגז המצרי לחברת החשמל נחתם בשנת 2005 וכולל חוזה אספקה שנתי של 1.7 מיליארד מטר מעוקב למשך 15 שנה. בחוזה ניתנה אפשרות להגדיל את אספקת הגז ב-25% ולהאריכו בחמש שנים נוספות. היקף החוזה מוערך ב-2.5 מיליארד דולר - כאשר חברת החשמל קשורה עם EMG בהסכם Take or Pay (תשלום גם בהעדר צריכה) המתחיל מחר.



עם זאת, בשלב זה יוזרם הגז לתחנות המוסקות ממילא בגז טבעי - המגיע משותפות ים-תטיס המתחרה - ולא יוזרם לתחנות הכוח של חברת החשמל בחגית ובגזר. זאת, משום שהחברה טרם השלימה את הכשרת מערכות הגז. חיבור תחנות אלה עוכב במשך חודשים בשל עיצומי עובדי חברת החשמל - והסב לחברה נזקים כספיים גדולים.



ספקית הגז המצרית EMG מוחזקת בבעלות איש העסקים המצרי חוסיין סאלם (28%), PTT התאילנדית (25%), סם זל ודיוויד פישר (12%), חברת הגז המצרית (10%), שותפות - באנרגיה (8.8%), וכן קבוצת מרחב (8.1%) ואמפל (8.1%) שבשליטת איש העסקים יוסי מימן.



עד כה חתמה EMG על חוזים סופיים ועקרוניים לאספקת 3.8 מיליארד מטר מעוקב של גז טבעי בשנה בהיקף של כ-4 מיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully