וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטי גייסה 4.5 מיליארד דולר בהנפקת מניות - 50% יותר מהסכום המתוכנן; המניה יורדת ב-3%

נמרוד הלפרן

30.4.2008 / 20:56

גייסה 37 מיליארד דולר ב-5 חודשים החולפים


סיטי, הבנק הגדול בארה"ב במונחי נכסים, מכרה 178.1 מיליון מניות במחיר של 25.27 דולר למניה - פחות ממחיר הסגירה של מניית סיטי אתמול בוול סטריט, שהיה 26.32 דולר. מניית סיטי יורדת ביותר מ-3% במסחר בוול סטריט.



מאז סוף 2007, גייסה סיטי יותר מ-36 מיליארד דולר הכוללים מכירה של מניות בכורה בשווי 6 מיליארד דולר בשבוע שעבר. החברה מוכרת נכסים כגון תיק ההלוואות בשווי 12 מיליארד דולר אותו מכרה החודש לחברות השקעה פרטיות.



מוקדם יותר החודש דיווחה סיטי על הפסד רבעוני שני ברציפות, לאחר שרשמה מחיקות של כמעט 14 מיליארד דולר. זאת, בגין הפסדים מהשקעות עקב המשבר בשוקי האשראי והסאבפריים והקצאות לכיסוי חובות אבודים של לקוחות שלא הצליחו לעמוד בתשלומי משכנתאות, הלוואות לרכישת מכוניות ותשלומי בכרטיסי אשראי.



סיטי רשמה הפסד של 5.11 מיליארד דולר ברבעון, או 1.02 דולר למניה - הפסד גדול יותר מזה שצפו האנליסטים, אשר הביא את סך ההפסדים של סיטי בשני הרבעונים האחרונים לכמעט 15 מיליארד דולר. תחזית האנליסטים היתה להפסד של 95 סנט למניה. עם זאת, חלקם העריכו כי החברה צפויה לרשום הפסד גדול יותר.



מאז תחילתו של המשבר בשוק האשראי ביצעה סיטי מחיקות בסך יותר מ-35 מיליארד דולר ולחברה עדיין יש חשיפה של יותר מ-29 מיליארד דולר לשוק ה-CDO והחזקות הקשורות לשוק המשכנתאות.



סיטי גייסה בחודש נובמבר 7.5 מיליארד דולר מקרן ההשקעות הממשלתית של נסיכות אבו דאבי. בחודש ינואר הודיעה סיטי כי גייסה 14.5 מיליארד דולר נוספים ממשקיעים, בהן קרנות השקעות של ממשלות כווית וסינגפור.



מניית סיטי, אשר נוצרה לפני עשור בעקבות מיזוג סיטיקורפ וטראוולרס גרופ, איבדה מחצית משווייה בשנה החולפת בוול סטריט על רקע התרחבות המשבר בשוק האשראי. שווי השוק של סיטי נפל מתחת לאלה של בנק אוף אמריקה וג'יי.פי מורגן צ'ייס.



צ'רלס פרינס, אשר שימש כמנכ"ל החברה במשך ארבע שנים, הוחלף בחודש דצמבר על ידי ויקראם פנדיט. שכרו הכולל של פנדיט בשנה שעברה בסיטי הסתכם ב-216 מיליון דולר.



סיטי עשויה לחתוך את הדיווידנד למשקיעים ואולי אף לבטלו כליל, על רקע התרחבות צפויה בהפסדיה השנה. כך העריכה בשבוע שעבר מרדית ויטני, האנליסטית שהורדת ההמלצה שלה למניית סיטי ותחזיתה כי החברה תיאלץ לרשום מחיקות, הפילה בשנה שעברה את מניית סיטי והביאה בסופו של דבר להדחת המנכ"ל פרינס.



ויטני, אנליסטית בבית ההשקעות אופנהיימר, הגדילה פי 3 את תחזית ההפסד שלה לסיטי לשנה הנוכחית ל-45 סנט למניה וחתכה את תחזית הרווח לשנת 2009 מ-2.5 דולר למניה ל-90 סנט למניה.



"כוחה של החברה בתחום הרווחים מוגבר באופן חמור", כתבה ויטני בדו"ח שפירסמה בשבוע שעבר. כתוצאה מכך, עלולה סיטי להיאלץ "לגייס הון נוסף ממשקיעים חיצוניים".



ויטני הזהירה כבר בחודש אוקטובר כי סיטי תיאלץ לרשום מחיקות, חודשיים לפני שהדבר פורסם רשמית. תחזית ויטני גרמה לסיטי לאבד כשליש משוויה וגררה איומים על חייה של ויטני מצד משקיעים שהפסידו כספים.



לפני כחודשיים העריכה ויטני כי בעקבות קשייה הפיננסיים של סיטי, עשויה החברה להיאלץ למכור נכסים בסך 100 מיליארד דולר במטרה לגייס הון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully