וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד כתב אישום בגין בקדייטינג: סמנכ"ל התפעול של אתר הדרושים מונסטר צפוי לעונש של עד 25 שנות מאסר

נמרוד הלפרן

30.4.2008 / 21:08

מייסד החברה יישב את האישומים נגדו על רקע מחלה קשה בחודש ינואר



כתבי אישום בגין בקדייטינג - תיארוך לאחור של מועד חלוקת אופציות - הוגשו היום נגד סמנכ"ל התפעול של מונסטר וורלדווייד, אתר הדרושים הגדול ביותר בעולם. במידה שיורשע ג'יימס טריסי, בן 50, באישומי הונאה וקשירת קשר לביצוע עבירה שהוגשו נגדו, הוא צפוי לעונש מאסר של עד 25 שנים. במקביל גם רשות ני"ע בארה"ב (SEC) תובעת את טריסי.



מייסד מונסטר ומנכ"לה לשעבר, אנדרו מקליבי, יישב בחודש ינואר אישומים דומים שהוגשו נגדו, על רקע מחלה קשה ממנה הוא סובל. בשנה שעברה חתם היועץ המשפטי לשעבר של מונסטר על עסקת טיעון עם התביעה, במסגרתה הסכים לשתף פעולה עם רשויות החוק.



לפחות שני ישראלים שהיו בעבר מנכ"לים של חברות טכנולוגיה מצליחות יעקבו בדריכות אחרי הדיונים במשפט - אמנון לנדן, מדור המייסדים והמנכ"ל לשעבר של מרקורי אינטראקטיב, וקובי אלכסנדר, מייסד ומנכ"ל לשעבר של . אלכסנדר יעקוב אחרי הפרשה ממקום מגוריו בשנתיים האחרונות - נמיביה.



אלכסנדר הישראלי הספיק להימלט לנמיביה טרם הגשת כתב האישום נגדו ומנהל שם קרב משפטי נגד הסגרתו לארה"ב כבר יותר משנה. הוא חשוד בהונאה חשבונאית הקשורה בתיארוך מחדש של אופציות והלבנת כספים. כתב האישום נגדו כולל 35 סעיפים, ואם יורשע הוא עשוי לבלות את יתרת חייו מאחורי סורג ובריח.



מרקורי הסתבכה אף היא בבקדייטינג של אופציות, אך נמכרה לאחר מכן להיולט פקארד (HP) האמריקאית תמורת 4.5 מיליארד דולר.



בעקבות פרשת הבקדייטינג, בה מעורבות לפי ההערכות כ-200 חברות, אולצו לפרוש לפחות 15 מנכ"לים, בהם גם הישראלים אמנון לנדן ממרקורי ואלכסנדר מקומברס.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully