וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקונומיסט: הסביבה העסקית הטובה ביותר - דנמרק; ישראל רק במקום ה-22

סוכנויות הידיעות

30.4.2008 / 21:25

82 סביבות הכלכליות דורגו בסקר

תחזית האקלים העסקי של EIU, המבוססת על משאל בקרב 650 אנליסטים, מתבסס על קטגוריות כמו תשתיות, יציבות מקרו-כלכלית, מדיניות בנוגע להשקעות זרות ויוזמות פוליטיות המיטיבות עם יזמים פרטיים.



מחברי המחקר הדגישו את יציבותה הפוליטית של דנמרק, כמו גם את גמישותו של שוק העבודה הדני ואת המדיניות הממשלתית התומכת בעסקים, כסיבות לדירוגה של דנמרק במקום הראשון ברשימת הסביבות העסקיות הטובות ביותר, מבין 82 מדינות שנסקרו. כמו כן, ציינו המחברים את מדיניותה הפיסקלית של דנמרק, שנועדה לשמור על רמה גבוהה של עודפים תקציביים מבלי להתפשר על איכות השירותים הציבוריים.



לפי הדו"ח, דנמרק נהנית ממערכת מוסדית יעילה ביותר וממערכת פוליטית יציבה, לאחר שקואליציית המרכז-ימין שבשלטון נבחרה לכהונה שלישית בנובמבר 2007. המודל הדני לשוק העבודה, המשלב מספר הגבלות על פיטורים והעסקה של עובדים עם תשלומי אבטלה גבוהים (הממומנים על ידי המדינה באמצעות הכנסות ממסים) ואפשרויות לעובדים לשפר את כישוריהם המקצועיים מספק רמה גבוהה של גמישות למעסיקים ובה בעת מבטיח שיעור העסקה גבוה.



אם דנמרק מתכוונת לשמור על דירוגה הגבוה גם בטווח הארוך, ציינו מחברי הדו"ח, עליה למצוא תגובה יעילה להצטמצמות הצפויה באוכלוסיה העובדת במדינה בשנים הקרובות. אוכלוסייתה של דנמרק גדלה בקצב איטי מאד, ושיעור ההעסקה הגבוה (שיעור האבטלה בדנמרק עומד על 2%), כמו גם נטייתם של הדנים לצאת לפנסיה מוקדמת, אינם מבשרים טובות עבור שוק העבודה הדני בעשור הקרוב.



אחרי דנמרק דורגו ברשימת הסביבות העסקיות הטובות ביותר פינלנד (מקום שני), סינגפור (3), קנדה (4), הונג קונג (7), בריטניה (12) וארה"ב (10). ישראל, לפי הסקר, דורגה במקום ה-22.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully