וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט נסגר מתחת ל-114 דולר לחבית; השלים נפילה של 5.5% מהשיא שרשם בתחילת השבוע

נמרוד הלפרן

30.4.2008 / 23:40

הזהב נסגר בניו יורק במחיר של 865 דולר לאונקייה

מלאי הנפט הגולמי בארה"ב גדל בשבוע שעבר ב-3.8 מיליון חביות ל-319.9 מיליון חביות, מסר משרד האנרגיה האמריקאי. תחזית האנליסטים היתה לעלייה מתונה יותר במלאי של 1.6 מיליון חביות.



עוד בשוק הסחורות היום: החוזים על הזהב למסירה ביוני נסגרו בניו יורק במחיר של 865.1 דולר לאונקייה, ירידה של 11.7 דולרים. מחיר הזהב חצה בחודש שעבר לראשונה את רף ה-1,000 דולר לאונקייה על רקע ביקוש מוגבר למתכת היקרה כהשקעה חלופית וככלי גידור מפני אינפלציה. מחיר הזהב, שעלה ביותר מפי שלושה במהלך שבע השנים האחרונות, זינק בשנה שעברה ב-31%.



הבנק הפדרלי הוריד היום כצפוי את הריבית בארה"ב ב-0.25% לרמה של 2% - רמתה הנמוכה ביותר מאז נובמבר 2004, ואותת כי ייתכן שסדרת הורדות הריבית בה פתח בסתיו שעבר הגיעה לסיומה.



"הורדה משמעותית של הריבית עד כה, ביחד עם צעדים מתמשכים להגברת הנזילות השווקים, אמורים לסייע לתרום לצמיחה מתונה לאורך זמן", נאמר בהודעת ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC). "הוועדה תמשיך לעקוב אחרי התפתחויות בתחום הכלכלי והפיננסי ותפעל ככל שיידרש לקידום צמיחה כלכלית ניכרת ויציבות מחירים", נאמר בהודעה.



"שוקי הפיננסים נמצאים תחת לחץ ניכר, ומחנק האשראי והעמקת ההאטה בשוק הדיור צפויים להכביד על הצמיחה הכלכלית במהלך רבעונים אחדים נוספים", נכתב בהודעת FOMC. "הוועדה צופה התמתנות של האינפלציה ברבעונים הקרובים, בעקבות התייצבות מחירי האנרגיה ומחירי סחורות אחרות, והקלה בלחצים בתחום ניצול המשאבים".



"יש צורך להמשיך לעקוב בזהירות אחרי התפתחויות בתחום האינפלציה", נאמר בהודעת הוועדה, אשר הזהירה כי רמת חוסר הודאות בתחום המחירים נותרה גבוהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully