וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ההשקעות קמפן ההולנדי העניק ל-GTC פולין מחיר יעד נמוך ב-20% ממחירה

מיכאל רוכוורגר

1.5.2008 / 7:36

לפי הבנק, גידול בעלויות יפחית את מרווחי היזמות

"GTC פולין נחשבת אחת מהשחקניות הטובות ביותר בזירת הנדל"ן המזרח-מרכז אירופית. החברה נהנית מהנהלה איכותית עם אלי אלרואי בראשה וניסיון מוכח של הצפת לערך משקיעים. עם זאת, יש חשש לא מבוטל כי החברה לא תוכל להשלים בזמן את הפרויקטים המתוכננים. זאת, בצד הקשחת תנאי המימון העלולים להכביד על המשך פיתוחה וביצוע עסקות חדשות". את הדברים האלו לא כתבו אנליסטים ישראלים, כי אם כלכלני בנק ההשקעות ההולנדי קמפן (Co&Kempen) בעבודת מחקר מקיפה על החברה שכותרתה: "לשרוד בשוק קשה".



בנק ההשקעות ההולנדי מסקר כבר זמן מה את חברת GTC פולין, כאשר החברה האם של קבוצת קרדן אן.וי רשומה בהולנד ונסחרת בתל אביב ובבורסת יורונקסט באמסטרדם.



בקמפן מותירים המלצת "הפחת" למניית GTC פולין; מורידים את מחיר היעד למניית החברה ל-8.7 יורואים, ב-19% פחות ממחירה בשוק; וממשיכים להותיר את מניית החברה ברשימת המניות הפחות מומלצות.



נכון להיום GTC פולין צפויה להשלים 129 פרויקטים המשתרעים על פני שטח כולל של 1.86 מיליון מ"ר, בתחום המסחרי והבנייה למגורים, עד סוף 2007. החברה פעילה בשמונה מדינות, כשעיקר פעילות הייזום מתבצעת בפולין, רומניה והונגריה. בקמפן השוו את התוכניות העסקיות של GTC וגילו כי השלמתם של 27 מתוך 72 פרויקטים המתוכננים של החברה נדחו בשנה, והשלמתם של עוד שלושה פרויקטים הושהתה ביותר משנתיים.



בנוסף, גידול של 32% בתקופה של 14 החודשים האחרונים בעלויות הבנייה והעבודה, צפויים להערכת בנק ההשקעות לכווץ את מרווחי היזמות של GTC פולין מ-82% ל-70%. זאת, בהתבסס על עלויות גיוס ההון בשיעור ממוצע של 9.2% בפולין, 15.4% בסרביה, וכן בהנחה שהנכסים ימומשו בתשואות של 7.7% ו-6%, כשהפגיעה הגדולה ביותר ברווחי היזמות צפויה להיות בפולין. עם זאת, כניסתה של GTC פולין לרוסיה צפויה, להערכת בנק ההשקעות, לתרום לגידול הרווחיות היזמית של החברה.



החברה ממשיכה ליהנות ממאזן חזק ויציב, כשהיחס בין היקף ההלוואות לשווי הנכסים הוא 18% בלבד. עם זאת, בקמפן סבורים כי לצורך הפרויקטים GTC תצטרך לרתק הון בהיקף של 1.29-1.38 מיליארד יורו. "התנאים הקודרים בשווקים, והקשחה של המוסדות הפיננסיים במתן ההלוואות בתנאים דומים למה שהיה בעבר, טומנים בחובם סיכונים גדולים עבור החברה", כותבים בקמפן.







בשיחת הוועידה שקיימה GTC פולין לאחר פרסום התוצאות הכספיות של החברה ל-2007 ציינו ראשיה כי החברה צפויה לגייס הלוואות מבנקים אירופיים בהיקף של יותר מ-500 מיליון יורו בטווח מרווחים של 1%-1.5% (מעבר לריבית הממשלתית). בשבוע שעבר ציינה הנהלת GTC פולין כי חתמה כבר על הלוואות בהיקף של יותר מ-250 מיליון יורו, אך בטווח מרווחים של 1.1%-2.5%.



כלכלני בנק ההשקעות ההולנדי כותבים כי בגלל מיעוט עסקות חדשות בתחום הנדל"ן במזרח אירופה בתקופה אחרונה מאוד קשה להעניק תחזיות מבוססות באשר לעתידו של ענ"ף הנדל"ן במרכז ומזרח אירופה. עם זאת, צופים בקמפן המשך גידול בתחרותיות בין החברות, וכן בעלות גיוס ההון. להערכת בנק ההשקעות, הנכסים האיכותיים של GTC פולין אינם צפויים להיפגע עקב ההרעה בשווקים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully