וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההאטה הכלכלית בארה"ב משפיעה גם על מכירות הקפה: רווחי סטארבקס נפלו ב-28% ברבעון השני של שנת הכספים

אשר שכטר

1.5.2008 / 9:58

העלייה במחירי המזון והדלק גרמה לצרכנים לבזבז פחות על קפה

ברבעון השני של שנת הכספים רשמה סטארבקס רווח נקי של 108.7 מיליון דולר, או 15 סנט למניה לעומת רווח של 150.8 מיליון דולר או 19 סנט למניה ברבעון המקביל שנה קודם לכן.



הכנסותיה של החברה עלו ב-12% במהלך הרבעון ל-2.53 מיליארד דולר לעומת הכנסות של 2.26 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. תחזיות האנליסטים היו לרווח של 21 סנט למניה.



את האחריות לתוצאות הרבעוניות המאכזבות הטילה סטארבקס על המשבר המחריף בשוק הדיור האמריקאי, שהוביל לירידה במכירותיה, במיוחד באזורים שנפגעו קשות על ידי המשבר כמו פלורידה וקליפורניה. מנכ"ל סטארבקס ומייסד החברה, הווארד שולץ, אמר לאחר פרסום התוצאות כי הקפה של סטארבקס, שהיה פעם בבחינת "מותרות שניתן להרשות לעצמך", כבר אינו כך עבור צרכנים רבים בארה"ב.



"מדובר בסביבת פעולה קשה מאוד עבורנו, ואנחנו לא לבד. אנחנו משנים את תוכניות הצמיחה שלנו בארה"ב, כדי לשקף את החולשה הכלכלית", אמר שולץ. בינואר חזר שולץ לתפקיד מנכ"ל החברה, לאחר שההאטה הכלכלית והתחרות החזקה מצידן של שחקניות חדשות יחסית בתחום הקפה, כמו מקדונלד'ס, הובילה לירידה במספר הלקוחות של סטארבקס - לראשונה בתולדות החברה.



בעקבות ההאטה הכלכלית, הודיעה סטארבקס על כוונתה להפחית את מספר הסניפים שהיא תפתח בארה"ב בשלוש השנים הקרובות. סטארבקס מתכננת כעת לפתוח 1,020 סניפים חדשים בארה"ב השנה לעומת תוכניות קודמות לפתוח 1,175 סניפים חדשים. בשלוש השנים הבאות מתכננת סטארבקס להפחית את מספר הסניפים החדשים ביותר מחצי, ולפתוח רק 400 סניפים חדשים בארה"ב.



סטארבקס פתחה ב-2007 1,800 סניפים חדשים בארה"ב. במקביל, מתכננת החברה להגדיל את תוכניות ההתרחבות הבינלאומית שלה ולפתוח 1,050 סניפים חדשים השנה מחוץ לארה"ב.



סטארבקס נאלצה גם לקצץ את תחזיות הרווח שלה לשלוש השנים הקרובות. החברה צופה לרשום רווח של 90 סנט למניה ב-2009, 1.2-1.1 דולר למניה ב-2010 ו-1.35-1.50 דולר למניה ב-2011. מניית סטארבקס ירדה אמש ב-0.7% במסחר לאחר הסגירה בוול סטריט בעקבות התוצאות המאכזבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully