וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק המרכזי של בריטניה: התיקון בשוקי האשראי מיצה עצמו; ביטחון המשקיעים יתאושש בחודשים הקרובים

סוכנויות הידיעות

1.5.2008 / 12:10

BOE: סימנים ראשונים להתאוששות בשווקים הפיננסים

"המסקנות שניתן לגזור בנוגע להפסדים שיירשמו במערכת הפיננסית מהמחירים הנוכחיים בשוקי האשראי הן ככל הנראה מוגזמות", כתב הבנק בפתיחה לדו"ח היציבות הפיננסית שלו, המתפרסם פעמיים בשנה. בדו"ח, קובע הבנק המרכזי של בריטניה כי משבר האשראי העולמי הוביל לפסימיות מוגזמת בקרב המשקיעים, ולכן עשוי להביא להתאוששות מסוימת במחירי הנכסים בחודשים הקרובים, עם היחלשות החששות.



"נראה שתמחור הסיכונים בשוקי האשראי נע מאז הקיץ האחרון מרמה נמוכה מדי לרמה גבוהה מדי. למרות שישנם סיכונים, התרחיש הסביר ביותר הוא שהביטחון והתיאבון לסיכונים יחזרו לשווקים באופן הדרגתי בחודשים הקרובים", אמר ג'ון ג'ייב, סגן הנגיד בבנק המרכזי של בריטניה לענייני יציבות פיננסית.



למרות שהדו"ח מזהיר כי הסכנות העומדות בפני רווחי החברות והכלכלה הבריטית התגברו בחודשים האחרונים, מציינים בכירי הבנק המרכזי של בריטניה גם סימנים ראשונים לכך שהטלטלה בשווקים מתקרבת לסיומה. זאת לאחר שיותר ויותר בנקים מנצלים את הצעת הבנק לקבל הלוואות בתמורה לאג"ח מגובות במשכנתאות ועל רקע גיוס ההון עליו הכריזו בשבועיים האחרונים HBOS ורויאל בנק אוף סקוטלנד.



"כדי לחזק את הסיכויים להתאוששות, עלינו לחדש את האמון במערכת הבנקאית. לכן התחלנו בתוכנית להגדלת הנזילות ולכן אני מברך על הצעדים שבהם נקטו הבנקים כדי לחזק את מעמדם הפיננסי", אמר ג'ייב.



הבנק המרכזי של בריטניה חשף בחודש שעבר חבילת הצלה בסך 50 מיליארד ליש"ט (100 מיליארד דולר) למגזר הבנקאי בבריטניה. במסגרת התוכנית הסכים הבנק לקבל אג"ח מגובות משכנתאות, המכבידות על מאזני הבנקים, כבטחונות להלוואות שיעמיד לרשותם.



המהלך נועד להפחית את הריבית הבין-בנקאית במדינה, שגאתה בחודשים האחרונים על רקע אי מוכנותם של הבנקים להלוות כספים למתחריהם מבלי לדעת את ההיקף המלא של חשיפתם לשוק משכנתאות הסאבפריים האמריקאי, ולשפר את רמת הנזילות במערכת הבנקאות במטרה לחדש את ביטחון המשקיעים בשווקים הפיננסים.



HBOS, בנק המשכנתאות הגדול ביותר בבריטניה, חשף ביום שני את כוונתו לגייס 4 מיליארד ליש"ט (כ-8 מיליארד דולר) באמצעות הנפקת מניות בכורה, לאחר שנאלץ לבצע מחיקות בשווי 2.8 מיליארד ליש"ט ולהוריד את יחס הדיווידנד ל-40% מהרווחים בעקבות חשיפתו לשוק המשכנתאות בארה"ב. רויאל בנק אוף סקוטלנד, הבנק השני בגודלו בבריטניה, חשף גם הוא בשבוע שעבר תכנית לגייס 12 מיליארד ליש"ט (24 מיליארד דולר) באמצעות הנפקת מניות למשקיעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully