וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המזון הטרי התייקר פי 67 מעליית מדד המחירים

עמירם כהן

1.5.2008 / 12:10

עלייה של עשרות ואף מאות אחוזים במחירי מרבית הירקות וחלק מהפירות. כך עולה מנתוני מדד המזון הטרי לרבעון הראשון של השנה

בשלושת החודשים הראשונים של השנה התייקר המזון הטרי ב-6.7% - פי 67 מעליית מדד המחירים לצרכן, כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה והרשות לתכנון במשרד החקלאות. מדד המזון הטרי מייצג את השינויים שחלו במחירי מחירי מוצרי היסוד, כגון ירקות, פירות, חלב ומוצריו, ביצים, מוצרי בשר עוף ובשר בקר טרי, ביצים, דגים דבש ופירות מיובשים. מוצרי מזון אלו מהווים מרכיב עיקרי בסל המזון של כל משפחה בישראל ומהווים מרכיב עיקרי בסל ההוצאה של השכבות הבינוניות והחלשות.

אחת הסיבות להתייקרות זו היא העלייה התלולה בעשרות ואף במאות אחוזים שחלה במחירי מרבית הירקות וחלק מהפירות, בשל הקרה יוצאת הדופן שפגעה בינואר השנה במרבית האזורים החקלאיים בישראל. בחודש מרץ חלה התמתנות בהשפעת הקרה על מחירי הירקות והפירות ומדד המזון הטרי ירד ב-1.4%. ההתמתנות התבטאה בין היתר בירידה של 41% במחירי הקישואים, של 34% במחירי הכרוב, של 20.2% במחירי המלפפונים, של 17% במחירי העגבניות ו-15.6% במחירי החצילים. לעומת הוזלת הירקות, התייקרו בחודש במרץ הדגים ב-5.5%, העופות ב-4.0%, החלב ומוצריו ב-2.9% והביצים ב-0.8%.

במשרד החקלאות מציינים כי מאז הוחל בפרסום נתוני מדד המזון הטרי בינואר 2006, עלה המדד ב-20.9% פי 5.7 משיעור התייקרות המדד הכללי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully