וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיתוף פעולה נוסף במגזר התעופה העולמי: בריטיש איירווייס מנהלת מגעים עם אמריקן איירליינס וקונטיננטל

סוכנויות הידיעות

1.5.2008 / 15:35

המגעים בין החברות לא צפויים להוביל למיזוג, בשל קשיים רגולטוריים

בתקשורת הבריטית דווח כי בריטיש איירווייס, שעדיין מתאוששת מעזיבתם של שני מנהלים בכירים בעקבות התוהו ובוהו בעת פתיחת הטרמינל החדש בשדה התעופה היתרו בלונדון, מקווה לחסוך בעלויות באמצעות שיתוף הפעולה עם אמריקן איירליינס ועם קונטיננטל. בריטיש איירווייס ואמריקן איירליינס כבר משתפות כיום פעולה במסגרת ברית חברות התעופה ואן-וורלד (Oneworld), המאפשרת לחברות לתאם לוחות זמנים ומחירים ולחסוך בעלויות.



גורמים המקורבים למגעים מסרו לסוכנות הידיעות בלומברג כי שלוש החברות עשויות להקים מיזם משותף במסגרת שיתוף הפעולה ביניהן, במסגרת ההיערכות לתוצאות המיזוג הצפוי בין חברות התעופה האמריקאיות דלתא איירליינס ונורתווסט, שייצור את חברת התעופה הגדולה בעולם. עם זאת, שיתוף הפעולה אינו צפוי לכלול מיזוג בין אמריקן וקונטיננטל לבין בריטיש איירווייס, לאחר שניסיון קודם למזג בין בריטיש איירווייס ואמריקן איירליינס סוכל בעבר על ידי הרגולטורים ובעקבות חקיקה בארה"ב המונעת מיזוג בין חברות תעופה מקומיות לחברות תעופה זרות.



שיתוף פעולה עם אמריקן איירליינס בתיאום טיסות ולוחות זמנים עשוי לסייע לבריטיש איירווייס להגדיל את דריסת הרגל שלה באמריקה הלטינית, באמצעות מתקניה של אמריקן במיאמי. ב-1997 וב-2001 סיכל הרגולטור האמריקאי שני ניסיונות לשיתוף פעולה בין אמריקן איירליינס ובריטיש איירווייס, מחשש לפגיעה בתחרות בשוק.



בחודש שעבר הודיעה דלתא איירליינס כי הסכימה לרכוש את נורתווסט תמורת יותר מ-3 מיליארד דולר, במסגרת מיזוג שייצור את חברת התעופה הגדולה בעולם, במונחי כמות נוסעים, במידה שייצא לפועל. המיזוג הצפוי, שייצור חברה בעלת הכנסות של יותר מ-35 מיליארד דולר בשנה וצי של כ-800 מטוסים, הוביל להערכות בנוגע לגל של מיזוגים צפויים נוספים בתעשיית התעופה, על רקע קשייהן של חברות התעופה בעקבות ההאטה הכלכלית העולמית ומחירי הדלק הגואים.



מניית בריטיש איירווייס מזנקת כעת ב-6.1% בבורסת לונדון בעקבות שיתוף הפעולה הצפוי עם אמריקן איירליינס וקונטיננטל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully