וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם באיטליה: נתוני ההכנסה של אזרחי המדינה פורסמו באתר של משרד האוצר

אשר שכטר

1.5.2008 / 16:57

האתר, שקרס בתוך מספר שעות מרוב עומס, הוסר בעקבות התלונות

בניסיון להגדיל את השקיפות ולהילחם בהעלמות מסים, פירסמה ממשלת איטליה היוצאת את נתוני ההכנסה של כל משלם מסים איטלקי באתר אינטרנט השייך למשרד האוצר. הזעם שעוררה ההחלטה לפרסם את הנתונים בקרב מאות אלפי אזרחים וארגונים למען הגנה על זכויות האזרח אילצו את הממשלה להסיר את האתר, שקרס בתוך מספר שעות מרוב עומס.



ההחלטה השנויה במחלוקת לפרסם את הכנסותיו המוצהרות של כל משלם מסים איטלקי אמנם עוררה זעם רב, אך התבררה גם כפופולרית במיוחד, לאחר שמאות אלפי אזרחים הספיקו להיכנס לאתר בתקווה לבדוק כמה הרוויחו שכניהם, עמיתיהם ואפילו סלבריטאים, שלצד הכנסותיהם פורסמו גם הכתובת ומספרי הטלפון שבהם ניתן להשיגם.



משרד האוצר נאלץ לסגור את האתר לאחר שהממונה האיטלקי האחראי על הגנת הפרטיות הגיש תלונה רשמית נגד פרסום הנתונים. היומון האיטלקי "קוריירה דלה סרה" הגדיר את האתר כ"הזדמנות מתוקה לגלות בלחיצת כפתור כמה מרוויחים השכנים שלכם, עמיתיכם לעבודה או המפורסמים האהובים עליכם".



"מדובר בהפרה ברורה של חוקי הפרטיות. הסכנה היא שפרסום המידע יוביל להתגברות הפשע והאלימות, היות והמידע הזה מהווה מקור משיכה מובהק עבור עבריינים", מחה ארגון הצרכנות ADOC.



האתר, שהשקתו תוכננה בתחילה לינואר אך נדחתה בשל מערכת הבחירות באיטליה, עלה לרשת ללא כל התראה מוקדמת והיה זמין לצפייה בכתובת www.agenziaentrate.gov.it במשך 24 שעות. העלאתו התבצעה במסגרת ניסיונה של ממשלת המרכז-שמאל היוצאת, שהובסה בבחירות האחרונות, להיאבק בהעלמות מסים. תזמון המהלך, ימים ספורים בלבד לפני העברת השלטון לראש הממשלה הנכנס סילביו ברלוסקוני, עורר גם טענות לפיהן הממשלה פרסמה את המידע במזיד, כ"מתנת פרידה" לעם האיטלקי שהדיח אותה מהשלטון.



העלמת מסים היא תופעה שכיחה באיטליה. הן ראש הממשלה הנכנס סילביו ברלוסקוני והן ראש הממשלה היוצא רומנו פרודי הבטיחו להילחם במעלימי המסים. עם זאת, רבים מתושבי איטליה התנגדו למהלכיה האגרסיוויים של ממשלת פרודי בנושא, וברלוסקוני עצמו הבטיח במהלך הבחירות להפסיק את "אווירת האיום הטרור" שכפה הממשל הקודם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully