וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזינוק באינפלציה הוביל לעלייה חדה מהצפוי בצריכה הפרטית בארה"ב במארס - 0.4%

סוכנויות הידיעות

1.5.2008 / 16:58

בהתאמה לאינפלציה עלתה הצריכה הפרטית ב-0.1% בלבד

מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה ב-3.2% במארס לעומת התקופה המקבילה אשתקד - העלייה השנתית האיטית ביותר באינפלציה מאז אוקטובר. זאת, לעומת פברואר בו עלה מדד המחירים ב-0.3% בעקבות העלייה במוצרי המזון והאנרגיה ובמחיריהם של מוצרים שאינם בני קיימא. ללא מחירי המזון והאנרגיה עלה מדד המחירים לצרכן ב-0.2% במארס. המדד המבוסס על הצריכה הפרטית (PCE) ללא מחירי המזון והאנרגיה - הוא המדד המועדף על הבנק הפדרלי לאומדן האינפלציה.



הצריכה הפרטית אמנם רשמה עלייה של 0.4% במארס - אולם בהתאמה לאינפלציה רשמה הצריכה עלייה של 0.1% בלבד, לעומת תחזיות הכלכלנים לעלייה של 0.2%. מדובר בחודש הרביעי ברציפות של צמיחה איטית מהצפוי בצריכה הפרטית בארה"ב, וזאת בשל חששות הצרכנים מפני המיתון הצפוי בארה"ב והזינוק החד במחירי המזון והדלק. בשיעור שנתי עלתה הצריכה הפרטית בארה"ב ב-1% - העלייה השנתית החלשה ביותר מאז 2001.



עוד בזירה המקרו כלכלית: משרד העבודה האמריקאי דיווח היום כי מספר התביעות הראשונות לדמי אבטלה זינק בשבוע שעבר ב-35 אלף ל-380 אלף - מעל לתחזיות הכלכלנים לעלייה של 18 אלף במספר תביעות האבטלה הראשונות. הנתונים פורסמו יום לפני פרסומו של דו"ח התעסוקה לחודש אפריל, הצפוי להצביע על עלייה בשיעור האבטלה בארה"ב ל-5.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully