וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי הבורסה מאיימים בחידוש העיצומים

חיים ביאור

1.5.2008 / 17:08

המשא ומתן בין ההסתדרות להנהלת הבורסה לני”ע על הסכם עבודה חדש התפוצץ. הוועד דורש לשנות את מעמדם של העובדים הזמניים

המשא ומתן בין ההסתדרות ולהנהלת הבורסה לני"ע על הסכם עבודה קיבוצי חדש התפוצץ. בעקבות זאת, יו"ר ועד עובדי הבורסה, יצחק לרנר, מאיים לחדש את העיצומים, לאחר הפסקה בת 10 ימים. עקב כך עלולים לחול שיבושים במסחר. הנהלת הבורסה תחליט ביום ראשון אם לקצר את יום המסחר, כפי שעשתה בשלבים הקודמים של הסכסוך בינה לבין ההסתדרות והוועד.

יו"ר ההסתדרות במרחב תל-אביב, גרשון גלמן, אמר אתמול כי בדיונים שהוא קיים ביומיים האחרונים עם מנכ"לית הבורסה, אסתר לבנון, "ההנהלה נסוגה מעמדותיה וגרמה להגדלת הפער בין הצדדים ולהתרחקות הסיכוי להסכם". לדבריו, עובדי הבורסה, בגיבוי ההסתדרות דורשים שעשרות עובדים המועסקים בבורסה באמצעות חברות חיצוניות או חברות לכוח אדם, יועברו למעמד של עובדים מן המניין ויהיו זכאים להיות מיוצגים על ידי הוועד וההסתדרות. "הנהלת הבורסה מציגה גישה הפוכה ודורשת לעצמה גמישות מוחלטת בנושא צורות ההעסקה של עובדים", טען גלמן. גורמים בהסתדרות אמרו שגם בנושא דרישות השכר של העובדים לא חלה התקדמות " ולמעשה חזרנו לנקודה ההתחלתית של המאבק".

דובר הנהלת הבורסה, עידו הרטוב, אמר בתגובה: "לא ההנהלה היא זו שנסוגה לעמדות הראשוניות, אלא הוועד, שבעקשנותו מונע התקדמות להסכם. במהלך חול המועד פסח חיזרנו אחר הוועד, כדי לנהל עמו דיונים עניניים לפתרון המשבר, אך לא היה עם מי לדבר".

נודע, ש-150 עובדי הבורסה קיבלו באפריל האחרון משכורת נמוכה ב-15%, לעומת המשכורת הרגילה, מכיוון שההנהלה ניכתה משכרם את התגמול עבור עבודת שעות נוספות ותורנויות - אותה הם לא ביצעו במסגרת העיצומים שנקטו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully