וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה הפסיקה היום את המסחר בניירות ערך של ליטו גרופ, ליטו נדל"ן, מגדלי דיידלנד ומאגמה

נתן שבע

1.5.2008 / 17:27

המסחר בהם הופסק בשל אי פרסום של דו"חות כספיים

ניירות הערך של ארבעת החברות מרכזות ממילא מחזורים נמוכים מאוד במסגרת המסחר בבורסה. מגדלי דיידלנד עלתה לכותרות לאחר שנודע כי מרחפת עליה סכנת חדלות פירעון. החברה שבעל השליטה בה - אלי ברדוגו - הלך לעולמו לפני חודשיים, גייסה לפני פחות משנה כ-100 מיליון שקל באג"ח. הגיוס נועד לצורך להקמת פרויקט מגורים בעיר קנדל דיידלנד במחוז מיאמי דייד בפלורידה שבארה"ב. האג"ח נסחרת היום בתשואה של 128% תוך אי אמון מוחלט כי האג"ח יוחזרו לבעליהם.



חברת מאגמה - העוסקת בייצור ושיווק נרות דקורטיווים ומתנות - נסחרת לפי שווי של 10 מיליון שקל ותלויה על כרעי תרנגולת. החברה הפסידה 13.8 מיליון דולר ב-2006 ועוד 2 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של 2007. המצב העגום אליו הגיע החברה - בין היתר בעקבות השקעה כושלת במיזוג פעילותה עם חברה אחרת בארה"ב - ייצר לה גרעון של 1.9 מיליון דולר בהון העצמי של וקופה ריקה כמעט ממזומנים.



אזהרת "עסק חי" צורפה ברבעון השלישי לחברה כשרואי חשבון ציינו "קשיי נזילות חמורים אליהם נקלעה בשל הפסדים כבדים שמקורם בהרעה משמעותית בתוצאות הפעילות. ההרעה הביאה לגרעון בהון החוזר ובהון העצמי ויצרה ספקות משמעותיים לגבי יכולת החברה והחברה המאוחדת שלה להמשיך בפעילותן כעסק חי".



ליטו גרופ נסחרת לפי שווי של כ-10 מיליון שקל. את השליטה בחברה רכשו דוד מימון ויאיר בן משה לפני כ-4 חודשים לפי שווי של 20 מיליון שקל - אך מאז החברה לא מצליחה להתרומם. גם כאן לא מאמינים המשקיעים כי החברה תחזיר את האג"ח שנסחרות בתשואה של למעלה מ-100%. כך לחברה גרעון של 28 מיליון שקל בהון העצמי. חוסר האמון בליטו נדל"ן בולטת לאור העובדה כי האג"ח של החברה נסחרת בתשואה של 54%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully