וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להזיע מול 300 איש: איך מתמודדים עם פחד קהל

TheMarker

1.5.2008 / 17:34

מחר ב-MarkerWeek: הימלטות באמצע המצגת מול המנהלים

החוויה הזאת מוכרת ללא מעט אנשים, ורבים מהסובלים ממנה הם מנהלים ועובדים בעמדות מפתח. הצורך לדבר מול קהל ומול אנשים בעמדות סמכות הוא בעבורם מלחמה יום-יומית מייסרת. חלקם מצליחים להימנע מעמידה מול קהל, חרדים מהרגע שבו ייחשפו, אך אחרים לא מצליחים בכך והקריירה שלהם נתקעת.




איור: אילה טל



"הכרתי בעלים של עסק פיננסי שהיה צריך להרצות בפני עובדי אחד מהבנקים הגדולים", מספר אבינועם הדס, יועץ תקשורת ומאמן אישי לאנשים הסובלים מפחד קהל. "הוא החל להרגיש את כל הסימפטומים של החרדה, אך הצליח להביא את עצמו לעלות לבמה. כאשר ניצב מול הקהל הוא פשוט נתקע, ולא הצליח להוציא מלה מהפה. הוא בהה בקהל המופתע שתיים-שלוש דקות, ונמלט מהבמה".



"מתחילה שרשרת של מחשבות. אני חושבת שכולם רואים עד כמה אני רועדת ומגמגמת. אני בטוחה שהם יחשבו שאני טיפשה, שאני חסרת ביטחון, ושלא ירצו לעבוד אתי אחרי זה", מספרת לילך (שם בדוי) על החוויה שעברה עליה כאשר נדרשה לדבר בפני קהל בתפקידה החדש בחברת היי-טק.



"הפחד הזה שאב ממני כל-כך הרבה אנרגיות ועלה לי בבריאות, עד שאמרתי לעצמי: 'אני לא צריכה את זה. יש עבודה מעניינת מאחורי הקלעים, שבה לא צריך להציג דברים בפני פורומים מאיימים - ועדיף לי להתרכז בה'. אבל בתפקיד הנוכחי שלי העמידה מול קהל חשובה מאוד. בלי זה אתה תקוע. היו ישיבות שבהן רציתי לדבר, אבל לא העזתי לפצות פה. הייתי צריכה להעביר מצגות על דברים שעשיתי, אבל חיפשתי אנשים אחרים שיעבירו אותן במקומי. נוצר כדור שלג. כל פעם שבה נמנעתי מלדבר הפכה את הפעם הבאה לקשה יותר".



הכתבה המלאה תפורסם מחר במוסף MarkerWeek


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully