וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיליארדר סם זל: "המשקיעים חוזרים לשוק הנדל"ן המסחרי בארה"ב; נמלטים משוק האג"ח הממשלתיות"

נמרוד הלפרן

1.5.2008 / 17:58

"הביקוש לאג"ח מגובות משכנתאות מתאושש"

"אני מאמין שבסך הכל השוק כבר החל להירגע", אמר זל. לדבריו, מאז חודש יולי - עת נעלם הביקוש לאג"ח מגובות משכנתאות ושוק האשראי נקלע למחנק - מלווים לא ביצעו אף גיוס לפרויקט בנייה גדול משום שלא נמצאו משקיעים. כעת, כשהתשואה על אג"ח ממשלתיות נמוכה יותר משיעור האינפלציה - הביקוש לאג"ח מגובות משכנתאות מתחיל להתאושש.



חברות ביטוח וקרנות פנסיה זקוקות לתשואה של לפחות 6% בשנה כדי לעמוד בחבויות שלהן, ציין זל. ההשקעות באג"ח מגובות משכנתאות למימון נדל"ן מסחרי החלו להניב תשואה חיובית לראשונה מאז חודש יולי. "אמנם עדיין לא מדובר במחזורי מסחר גדולים - אבל מדובר בצעד טבעי ראשון בהתאוששות".



בחודש פברואר 2007 - חמישה חודשים לפני תחילתו של משבר האשראי - מכר זל את אקוויטי אופיס. קרן הנדל"ן המשרדי הגדולה ביותר בארה"ב שאותה בנה במשך שלושה עשורים נמכרה תמורת 39 מיליארד דולר כולל חובות.



שווי בנייני המשרדים הטובים ביותר במרכזי הערים בארה"ב יצליח לעמוד בהאטה בכלכלה, העריך זל, שהביע דאגה רצינית יותר מבנייני משרדים נוצצים אשר הוקמו בפרברים המרוחקים ממרכזי הערים.



"אנו בטוח שיהיו כמה קורבנות - במיוחד באזורים שמחוץ לפרברים - מגדלי זכוכית למשרדים ושטח מסחרי. אבל אני לא חושב שיהיו נפגעים במנהטן ולא תהיה פגיעה באף אזור משרדים מוביל בארה"ב. שוק הנדל"ן המסחרי יצליח באופן יוצא מן הכלל לא משנה מה יהיה מצב הכלכלה - חוץ ממצב בו תשקע במיתון".



זל - הנמצא במקום ה-164 ברשימת עשירי העולם של המגזין "פורבס" - רכש בקיץ שעבר את מו"לית העיתונות האמריקאית טריביון (סימול TRB) תמורת 8.3 מיליארד דולרח. המוציאה לאור היא בעלת הבית בין השאר של העיתונים "לוס אנג'לס טיימס", "ניוזדיי" ו"שיקגו טריביון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully