וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בשוק הדיור בארה"ב: הוצאות הבנייה צנחו במארס ב-4.6% - הנפילה החדה ביותר זה 26 שנים

נמרוד הלפרן

1.5.2008 / 18:12

סך הוצאות הבנייה בארה"ב ירדו ב-1.1% - מעל לצפוי

הוצאות הבנייה בארה"ב ירדו ב-1.1% במארס לעומת החודש הקודם, בעקבות הנפילה החדה ביותר זה 26 שנים בהוצאות הבנייה בשוק הדיור. כך מסר היום משרד המסחר האמריקאי. הירידה בהוצאות הבנייה היתה חדה מתחזיות הכלכלנים, אשר צפו ירידה של 0.7%. עם זאת, נתוני חודש פברואר תוקנו לגידול של 0.4% בהוצאות הבנייה, לעומת ירידה של 0.3% שעליה דווח במקור. לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת, ירדו הוצאות הבנייה במארס ב-3.4%.



הוצאות הבנייה של פרויקטים פרטיים לדיור נפלו במארס ב-4.6% לעומת החודש הקודם, הירידה החדה ביותר מאז שנת 1981. לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת רשמו נפילה של 19.9%.



נתוני הוצאות הבנייה המאכזבים באים יום אחד לאחר שחברת סטנדרד אנד פור'ס מסרה כי מדד קייס שילר, העוקב אחרי מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב, צנח בפברואר ב-12.7% לעומת החודש המקביל - נפילתו החדה מאז ומעולם.



חברת ריאלטי טראק (RealtyTrac), העוקבת אחרי ענף הנדל"ן בארה"ב, מסרה אתמול כי מספר הבתים המצויים בתהליכי עיקול הוכפל ויותר ברבעון הראשון של השנה, לעומת התקופה המקבילה, וכי אחד מכל 194 בתים בארה"ב נמצא כעת בשלב כלשהו של תהליך עיקול.



בחודשים האחרונים גברו החששות כי המשך ההאטה בשוק הדיור בארה"ב, ביחד עם משבר האשראי, עלולים לגרור את הכלכלה האמריקאית למיתון.



ביל גרוס, מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם - פימקו - קרא שלשום לממשל בארה"ב לקדם חקיקה לצמצום היקף של עיקולי בתים, כדי לתמוך בכלכלה. "היות שארה"ב ומספר מדינות נוספות הן כעת למעשה כלכלות מבוססות נכסים ותלויות בעלייה יציבה ומתמשכת של המחירים, נפילה של המחירים בנכס הפיננסי העיקרי של הכלכלה עלולה להיות הרסנית", העריך גרוס.



"המשך הנפילה במחירי הבתים, אשר עשויה למחוק עוד כמה טריליוני דולרים משווי הנכסים, מאיימת כעת להשפיע על הכלכלה כולה - וכתוצאה מכך עלולה לגרור לפגיעה בשוקי הפיננסים", הוסיף.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully