וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 2: אולמרט זומן בבהילות לחקירה באזהרה

הארץ

1.5.2008 / 21:05

החוקרים יגיעו בבוקר לביתו של אולמרט

על פי הדיווח, עד כה לא ידוע באיזו מהפרשות ייחקר אולמרט. נגד ראש הממשלה, מתנהלות שלוש חקירות במקביל - פרשת "מרכז השקעות", פרשת "הבית ברחוב כרמייה" והחשד לקידום ענייניהם של לקוחותיו של שותפו לשעבר, עו"ד אורי מסר. חקירה נוספת מתנהלת נגד ראש הממשלה בפרשת הבית ברחוב כרמיה.



בשתי הפרשות - פרשת מרכז ההשקעות - אורי מסר, ופרשת המינויים הפוליטיים ברשות לעסקים קטנים במשרד התמ"ת - התנהלה חקירה מקיפה מטעם מבקר המדינה ואף פורסמו דו"חות בעניין. פרשת "מרכז ההשקעות-אורי מסר" נחשפה בתחקיר "הארץ", ובמרכזה חשד שאולמרט היה מעורב במתן טובות הנאה כשר התמ"ת למפעל שאותו ייצג חברו ושותפו בעבר, עו"ד אורי מסר, תוך ניגוד עניינים באופן המעלה חשד לביצוע עבירת מרמה והפרת אמונים.



תחקיר "הארץ" העלה כי רה"מ אולמרט נתן ללקוחותיו של עו"ד מסר הטבות בשווי עשרות מיליוני שקלים. בכל המקרים ישב ראש הממשלה בישיבות משותפות עם היזמים ועו"ד מסר מצד אחד ועם אנשי משרד התמ"ת מהעבר השני. למרות המגבלות הנוגעות לניגודי עניינים אפשריים, אולמרט לא פסל עצמו מלדון בבקשות המקדמות את האינטרסים העסקיים של חברו הטוב מסר, שהוא גם עורך-דינו הפרטי, איש סודו הקרוב ומי שעמד בהתנדבות במשך שנים בראש עמותה שהריצה את אולמרט לתפקיד ראש העיר ירושלים. השניים גם היו שותפים בעבר במשרד עורכי דין.



אולמרט חשוד בעבירות מרמה והפרת אמונים בשל מעורבותו, בעת שהיה שר התמ"ת, במתן הטבות למפעל שיוצג על ידי חברו ושותפו לשעבר, עו"ד אורי מסר. מלשכת אולמרט נמסר אז, כי "היכרותו של ראש הממשלה עם עורך הדין של היזם אין בה כדי למנוע ממנו למלא את חובתו המקצועית כשר". החשד המרכזי הנחקר במסגרת הפרשה עוסק במפעל "סיליקט" להפקת סיליקה משוקעת - חומר המשמש לייצור צמיגים לכלי רכב.



בעניין הרשות לעסקים קטנים קבע מבקר המדינה כי בתקופתו של אולמרט נעשה שימוש ברשות לעסקים קטנים ובינוניים "ככר פעולה למינויים משיקולים פוליטיים ובהליך לא תקין", בידי "בכירים בהנהלת משרד התמ"ת, כדי להיטיב עם מקורבים פוליטיים למפלגתו של השר דאז אולמרט".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully