וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרנות ההשקעה הממשלתיות ממשיכות להסתער על וול סטריט: כווית שוקלת להגדיל הנתח בסיטי ובמריל לינץ'

עפרה שלו

1.5.2008 / 21:40

בכיר כוויתי: "הערכות השווי הנמוכות יצרו הזדמנויות"



קרן ההשקעות של כווית - שהיקפה 250 מיליארד דולר - עשויה להגדיל את החזקותיה בבנקים האמריקאים ו. זאת, במסגרת הרחבת השקעותיה בחברות אמריקאיות ואירופיות שנפגעו ממשבר הסאבפריים.



"אנו חושבים כי הערכות השווי בשווקים האמריקאים והאירופים יצרו הזדמנויות רבות", אמר לבלומברג באדר אל-סעד, מנהל קרן ההשקעות של כווית (KIA). "יש לנו ביטחון בניהול של סיטי ומריל לינץ'".



KIA רכשה בינואר נתח של 3 מיליארד דולר בסיטי ונתח של 2 מיליארד דולר במריל לינץ'. הבנקים האמריקאים רשמו מחיקות ענק בגין הפסדים על השקעות סאבפריים. הבנקים וחברות ניירות ערך ספגו הפסדים של יותר מ-300 מיליארד דולר מאז התרסקות שוק הסאבפריים שהציתה מחנק אשראי גלובלי.



KIA המירה בשנה שעברה את אסטרטגיית ההשקעות במדינות מתפתחות באסטרטגיה של השקעות בחברות פיננסים ונדל"ן בארה"ב ובאירופה, אמר אל-סעד.



סיטי - הבנק הגדול בארה"ב במונחי נכסים - גייסה השבוע 4.5 מיליארד דולר ממכירת מניות, סכום גבוה ב-50% מהמתכונן. בעקבות הנפקת המניות - אשר מהוות כ-3% מסך מניות החברה - הגיע הסכום שגייסה סיטי במהלך 5 החודשים החולפים ליותר מ-37 מיליארד דולר. מוקדם במהלך אפריל, דיווחה סיטי על הפסד רבעוני שני ברציפות.



מאז תחילתו של המשבר בשוק האשראי ביצעה סיטי מחיקות בסך יותר מ-35 מיליארד דולר ולחברה עדיין יש חשיפה של יותר מ-29 מיליארד דולר לשוק ה-CDO והחזקות הקשורות לשוק המשכנתאות.



סיטי גייסה בנובמבר 7.5 מיליארד דולר מקרן ההשקעות הממשלתית של נסיכות אבו דאבי. סיטי הודיעה בינואר כי גייסה 14.5 מיליארד דולר נוספים ממשקיעים, בהן קרנות השקעות של ממשלות כווית וסינגפור.



מכירת המניות "תחזק את ההון שלהם, וזה מאוד חשוב", אמר אל-סעד. "אני מקווה שזה יספיק".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully