וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפילה בביקוש לרכבי שטח וטנדרים בארה"ב: מכירות פורד ו-GM צנחו בשיעור דו-ספרתי באפריל

נמרוד הלפרן

1.5.2008 / 22:18

גידול במכירות טויוטה היפאנית בארה"ב

ג'נרל מוטורס - יצרנית המכוניות הגדולה בעולם - דיווחה על נפילה של 16.2% במכירות המכוניות בארה"ב באפריל ל-258 אלף כלי רכב. מכירות רכב השטח מסוג האמר נפלו בקרוב ל-30%.



פורד רשמה נפילה של 12.2% במכירות המכוניות בחודש שעבר ל-201 אלף כלי רכב - בעקבות נפילה של יותר מ-18% במכירות הטנדרים וצניחה של 36% במכירות רכבי השטח.



טויוטה היפאנית - יצרנית המכוניות הגדולה באסיה, אשר הדיחה בשנה שעברה את פורד מהתואר יצרנית המכוניות השנייה בגודלה בארה"ב - דיווחה על גידול של 3.4% במכירותיה בארה"ב באפריל ל-218 אלף כלי רכב. עם זאת, בדומה למתחרותיה האמריקאית, גם טויוטה סבלה מירידה של 8% במכירות הטנדרים.



מספר כלי הרכב שנמכרו בארה"ב בשנה שעברה הסתכם ב-16.1 מיליון - ירידה של 2.5% לעומת השנה הקודמת והמספר הנמוך ביותר מאז שנת 98', לפי נתוני חברת אוטודאטה. אנליסטים צופים ירידה נוספת במכירות השנה ל-15 מיליון יחידות - הרמה הנמוכה ביותר מאז שנת 95'.



ממוצע המכירות השנתי בעשור הנוכחי היה 16.8 מיליון כלי רכב. נקודת השפל של תעשיית הרכב האמריקאית במהלך שני העשורים החולפים היתה שנת 91', במהלכה נמכרו 12.3 מיליון רכב בלבד בארה"ב.



"שוק הרכב בארה"ב צונח", אמר מוקדם יותר היום נשיא יצרנית המכוניות רנו-ניסאן, קרלוס גון, במסיבת עיתונאים בפורטוגל. "לכל היותר תירשם התייצבות בשוק בשנים 2009 ו-2010". בחודש פברואר העריך גון כי למרות שכלכלת ארה"ב טרם נכנסה באופן רשמי למיתון, שוק הרכב אמריקאי כבר נמצא במיתון. "ברור לנו מה מצב המגזר, וכי יש מיתון בארה"ב, לפחות בשוק הרכב".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully