וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב התאוששות הדולר: מחירי הסחורות רשמו את הירידה החדה זה 5 שבועות; הנפט מתחת ל-113 דולר לחבית

נמרוד הלפרן

1.5.2008 / 22:56

מחיר הזהב ירד מתחת ל-850 דולר לאונקייה



מחירי הסחורות רשמו את הנפילה החדה ביותר זה חמישה שבועות לאחר שהתחזקות הדולר גררה ירידה בביקוש לאנרגיה, מתכות וסחורות חקלאיות כהשקעות חלופיות. מחיר הנפט הגולמי ירד זה היום השלישי ברציפות ונסגר מתחת לרמה של 113 דולר לחבית. מחיר הזהב נפל לשפל של ארבעה חודשים. מדד מחירי הסחורות של UBS-בלומברג ירד ב-2% לשפל של שישה שבועות, והשלים בכך ירידה של 5% מאז ה-22 באפריל.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה ביוני נסגרו במחיר של 112.52 דולר לחבית, ירידה של 94 סנט או 0.8%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחיר הנפט נמוך כעת ביותר מ-6% משיא של 119.93 דולר לחבית שרשם בתחילת השבוע.



מלאי הנפט הגולמי בארה"ב גדל בשבוע שעבר ב-3.8 מיליון חביות ל-319.9 מיליון חביות, מסר אתמול משרד האנרגיה האמריקאי. תחזית האנליסטים היתה לעלייה מתונה יותר במלאי של 1.6 מיליון חביות.



החוזים על הזהב למסירה ביוני נסגרו בניו יורק במחיר של 850.9 דולר לאונקייה, ירידה של 14.2 דולר או 1.6%. זאת, לאחר שבמהלך המסחר כבר ירד מחירם לרמה של 848.5 דולר לאונקייה - הרמה הנמוכה ביותר מאז ראשית ינואר.



מחיר הזהב חצה בחודש שעבר לראשונה את רף ה-1,000 דולר לאונקייה על רקע ביקוש מוגבר למתכת היקרה כהשקעה חלופית וככלי גידור מפני אינפלציה. מחיר הזהב - שעלה ביותר מפי שלושה במהלך שבע השנים האחרונות - זינק בשנה שעברה ב-31%.



הדולר מתחזק היום מול היורו לרמתו הגבוהה ביותר זה חמישה שבועות - על רקע הערכות כי סדרת הורדות הריבית בארה"ב בה פתח הבנק הפדרלי בסתיו שעבר הגיעה לסיומה. הדולר עולה ב-1.1% מול היורו לשער של 1.5456 דולר ליורו, לאחר שמוקדם יותר כבר הגיע לרמה של 1.543 דולר ליורו - שערו הגבוה ביותר של המטבע האמריקאי מול היורו מאז ה-25 במארס.



הדולר מוסיף 0.5% מול הין היפאני לרמה של 104.43 ין לדולר; מול הפרנק השווייצי מזנק הדולר ב-1.5% לשער של 1.0498 פרנק לדולר; מול הליש"ט מוסיף המטבע האמריקאי 0.6% לרמה של 1.974 דולר לליש"ט.



החוזים על הריבית הפדרלית בארה"ב (Fed Funds futures) - הנסחרים בבורסת החוזים של שיקאגו ומשקפים את ציפיות השוק מהריבית הפדרלית - מעניקים כעת סיכוי של 82% לכך שהבנק הפדרלי יחליט להותיר את הריבית ללא שינוי בישיבתו הבאה ביוני. החוזים מעניקים סיכוי של 18% להורדת ריבית בשיעור של 0.25%.



הבנק הפדרלי הוריד אתמול כצפוי את הריבית בארה"ב ב-0.25% לרמה של 2% - רמתה הנמוכה ביותר מאז נובמבר 2004. מאז ספטמבר ביצע הבנק הפדרלי שבע הורדות ריבית, במסגרתן חתך את הריבית בשיעור מצטבר של 3.25% בניסיון להשיב את אמון המשקיעים במגזר הפיננסים האמריקאי ובכדי לתמוך בצמיחת הכלכלה בארה"ב, הכורעת תחת נטל המשברים בשוקי הדיור והאשראי.



התחזקות הדולר היום נרשמה גם על רקע נתוני מקרו על מגזר הייצור בארה"ב שפורסמו היום ואשר היו טובים מתחזיות הכלכלנים. מדד מנהלי הרכש של מגזר הייצור של מכון המחקר ISM נותר ללא שינוי באפריל ברמה של 48.6, לעומת תחזית הכלכלנים לירידה של המדד לרמה של 48. עם זאת, הפעילות במגזר הייצור בארה"ב - האחראי ל-12% מהכלכלה האמריקאית - המשיכה להתכווץ באפריל זה החודש השלישי ברציפות. זאת, על רקע שחיקת כוח הקנייה של הצרכנים על ידי האינפלציה והאטה בצמיחת הכלכלה הגדולה בעולם. קריאה של המדד מעל לרמה של 50 מצביעה על התרחבות בפעילות המגזר - בעוד שמדד מתחת לרמה זו משקף התכווצות בפעילות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully