וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרם פודים קלנר דחתה הצעה של קרדן להיכנס כשותף אסטרטגי בקבוצה

הארץ

16.10.2001 / 7:10

חברה שתיכנס כשותפה בקרדן תחזיק בחלק היחסי מאחזקותיה בגרעין השליטה של קונצרן אי.די.בי, לאחר שעסקת קרדן-אי.די.בי תאושר סופית

מאת אורה קורן

בעלי קבוצת קרדן הציעו באחרונה לקבוצת שרם פודים קלנר שרם להצטרף לקרדן כשותף אסטרטגי - כך מסרו מקורות בסקטור הפרטי. לדבריהם, ההצעה נדחתה על ידי שרפ"ק משיקולי מדיניות ומחיר.

חברה שתיכנס כשותפה אסטרטגית בקרדן תחזיק בחלק היחסי מאחזקותיה בגרעין השליטה של קונצרן אי.די.בי (23.62%), לאחר שעסקת קרדן-אי.די.בי תאושר סופית על ידי הרשויות הנוגעות בדבר. עם זאת, ההערכה היא כי לשותף האסטרטגי של קרדן לא תהיה השפעה מהותית על אי.די.בי, מכיוון שיחזיק בשיעור אחזקות נמוך יחסית בקרדן (20%-10%).

קבוצת שרם פודים קלנר הביעה בעבר עניין להיכנס כשותפה באי.די.בי, ואולם יו"ר אי.די.בי, ליאון רקנאטי, חתם על עסקה עם קרדן. מקורבים לשרפ"ק הבהירו אתמול כי לחברה אין עניין להיכנס "בדלת האחורית" לאי.די.בי.

חברת קרדן הכחישה כי פנתה בהצעה לשרפ"ק. "לא היו דברים מעולם", אמרה דוברת החברה. בכיר בקבוצת שרפ"ק אמר בתגובה כי "הקבוצה אינה מוצאת עניין בהשקעת מיעוט בחברת השקעות כדוגמת קרדן".

לצורך רכישת מניות אי.די.בי נדרשת קרדן להשקעה של 314-312 מיליון דולר. חברת קרדן אישרה בתחילת ספטמבר 2001 כי היא מקיימת מגעים עם כמה גופים לגבי אפשרות של הקצאת כ-20% ממניותיה לפי שווי שוק של 280 מיליון דולר. מקורבים לקרדן ציינו כי המגעים להכנסת משקיע אינם קשורים לעסקה עם אי.די.בי, אלא להשקעות עתידיות של קרדן. עם זאת, בשוק ההון העריכו כי עיתוי המגעים להכנסת שותף אסטרטגי קשור בגיוס ההון למימון עסקת אי.די.בי.

קרדן ניהלה את המגעים בחודש האחרון עם קבוצות מישראל ומחו"ל, לאחר שמגעים מוקדמים לצירוף בני שטיינמץ לקבוצה לא הניבו תוצאות. החברה נסחרת לפי שווי של כ-156 מיליון דולר ונמצאת בשליטת יוסף גרינפלד ואבנר שנור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully