וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגלגלת אחריות: דובק רוצה שהמדינה תממן עלות תביעה של חולה סרטן ב-2.5 מיליון שקל

הילה רז

2.5.2008 / 7:23

דובק: המיסוי הגבוה על טבק צריך לממן טיפול בחולים



>> חברת הטבק דובק מנסה להעביר לפיתחה של המדינה אחריות לתביעת פיצויים בסך 2.5 מיליון שקל, שהוגשה נגדה על ידי מעשן כרוני שחלה בסרטן. לטענת דובק, המיסוי הגבוה שחל על סיגריות אמור לשמש לטיפול בחולים. דובק תובעת מהמדינה כל סכום שייפסק נגדה בתביעה, במידה שייפסק.



בתביעה שהגיש לפני כחודש לבית המשפט המחוזי בתל אביב, טוען קבלן שיפוצים בן 52 מהרצליה, כי חלה בסרטן הריאות לאחר 20 שנות עישון, וכי החל לעשן בעקבות מסרים שבפרסום האינטנסיווי של דובק. התובע טוען כי בתקופה שבה החל לעשן, הנזקים שבעישון לא היו ידועים לציבור הרחב - אלא לחברות הסיגריות בלבד. לגרסתו, אף שמחקרים המוכיחים שעישון גורם למחלות קטלניות היו קיימים כבר בשנות ה-50, העלימה דובק מידע זה ולא הזהירה את המעשנים.



בהודעה לצד שלישי (הודעה הנשלחת על ידי נתבע הסבור שיש לו זכות לפיצוי בשל תשלום לתובע) שהגישה אתמול דובק נגד מדינת ישראל, טוענת החברה כי המדינה התירה ייצור, מכירה, יבוא, שיווק, פרסום והפצה של סיגריות. לדברי דובק, החברה פעלה תחת פיקוח קפדני של המדינה, וכל פעולותיה בוצעו כחלק מהדינים והתקנות, והמדינה היתה מעורבת בפעולותיה.



לטענת החברה, ההכנסות מהמיסוי הגבוה על סיגריות נועדו לטיפול ולריפוי חולים, והמדינה אף הציגה מצג ברור וחד-משמעי בעניין. לכן, לשיטת דובק, המדינה כבר גבתה מהחברה כספים שכעת היא נתבעת לשלם, ואין לחייבה בתשלום נוסף. לפי החברה, המדינה היתה חייבת לתמחר את הוצאות הטיפולים הרפואיים ולגלם תמחור זה במיסוי הסיגריות. דובק מציינת כי הסתמכה על חובת המדינה והניחה שבפועל נעשו תמחור וגילום שכאלה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully