וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמריקן אקספרס מכינה את עצמה לרכישה אפשרית על ידי באפט

ניו יורק טיימס

2.5.2008 / 8:14

החברה אישרה תקנה המאפשרת מכירתה ברוב של 50% מבעלי המניות - במקום 67%

הדיון בעניין התחמם השבוע שוב, לאחר שבעלי המניות של אמריקן אקספרס - חברת כרטיסי האשראי הגדולה ביותר בארה"ב - אישרו סעיף המקל על מכירתה של החברה. לפי בלומברג, כמה מבעלי המניות של אמריקן אקספרס רואים בבאפט רוכש פוטנציאלי.



הסעיף המתוקן, שאושר על ידי רוב בעלי המניות של אמריקן בפגישה השנתית של בעלי המניות ביום שני, מקטין את שיעור המצביעים הדרושים כדי לאשר את מכירת החברה, מ-67% ל-50%.



"אמריקן אקספרס שוקלת להיהפך לחברה פרטית ולצאת מהבורסה, או להיות חלק מהאימפריה של וורן באפט", אמר פיליפ ברמן מברמן אסט מנג'מנט במהלך הפגישה. מאמריקן אקספרס עצמה נמסר כי "אין לנו תוכניות להוציא לפועל צע דים אלה".



לבאפט כבר יש נוכחות משמעותית באמריקן אקספרס: הוא בעל המניות הגדול ביותר של החברה, עם נתח של 13%. הוא גם נפגש באופן תדיר עם קנת שנו, מנכ"ל החברה. בנוסף, באפט הביע בפומבי את עניינו בקניית חברת כרטיסי אשראי כמה פעמים, ועם שווי שוק של 56 מיליארד דולר, אמריקן אקספרס מתאימה לגודל הרכישה שהוא רוצה לבצע.



באפט ניצל את נפילתם הקשה של השווקים הפיננסיים בחודשים האחרונים כדי לבצע כמה עסקות. הוא הגדיל את אחזקותיו בשני בנקים גדולים - ולס פארגו ו-US בנקורפ, רכש את NRG - חברת ביטוח המשנה של ING, והקים שתי חברות לביטוח אג"ח. ביום שני הוא הודיע על עסקה נוספת, כשהסכים לספק מימון בגובה 6.5 מיליארד לרכישה של ריגלי על ידי יצרנית הממתקים מארס, בעסקה ששוויה מוערך ב-23 מיליארד דולר.



ואולם, כפי שציין "ניו יורק טיימס" ב-2007, באפט שב והכחיש ספקולציות כי הוא עשוי לחלץ בנק או חברה פיננסית בוול סטריט. בריאיון באותה עת, אמר ל"ניו יורק טיימס" כי עיתוי ההשקעות האחרונות שלו היה מקרי בלבד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully