וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפסילון נגד דירוג מעלות: הדירוג מעוות ויוצר תמונה מטעה

שרון שפורר

2.5.2008 / 8:29

פנה לרשות לני"ע; מעלות: נמשיך לפרסם הדירוג באותה רוח

בית ההשקעות אפסילון, המנוהל על ידי שמואל פרנקל, זועם על חברת הדירוג S&P מעלות בשל דירוג קרנות הנאמנות של החברה, המתבסס על תשלום של מנהלי הקרנות למעלות. ל-TheMarker נודע כי אפסילון שלח למעלות מכתב ובו דרש להסיר את שמו מדירוגי החברה והתלונן על הדירוג של מעלות בענף הקרנות גם בפני דודו לביא, מנהל המחלקה לפיקוח על קרנות נאמנות ברשות ני"ע.



עוד נודע כי בין היתר באפסילון מתלוננים על כך שהדירוג מוצג על ידי מעלות כדירוג "איכותי", על אף שהם דורשים ממנהלי הקרנות סכומים של עשרות עד מאות אלפי שקלים למנהל הקרן עבור השירות החדש. עוד טוענים באפסילון כי בדירוג יש עיוותים משמעותיים עם השלכות קשות על פעילותם, והוא יוצר תמונה מבלבלת ומטעה, וכי אופן פעולת מעלות אינו שקוף ומטעה - ואינו תקין, בהתחשב במעמדה של מעלות בשוק הקרנות.



לפני 10 ימים ערך יו"ר רשות ניירות ערך, זוהר גושן, פגישה עם מנהלי בתי ההשקעות הבכירים בשוק, ובהם נציגי מיטב, דש, פסגות, אפסילון ועוד. בפגישה הועלו הטענות לגבי הדירוג.



בספטמבר 2007 ביטלה חברת הדירוג מעלות, בניהולה של דורית סלינגר, את דירוג היהלומים לקרנות הנאמנות שנהגה לפרסם, והשיקה מחדש את דירוג הכוכבים. אלא שבדירוג זה נכללות חברות שמשלמות למעלות בעבור הדירוג, במקביל לחברות שאינן משלמות לחברות הדירוג. נגד "הערבוב" הזה הועלו לא מעט טענות עד כה.



מרשות ני"ע סירבו להגיב לידיעה.



תגובת מעלות: "אפסילון פנתה לסטנדרט אנד פורס מעלות בבקשה להסירה מטבלאות הדירוג המתפרסמות בגלובס. מעלות דוחה מכל וכל את בקשת אפסילון, והיא ממשיכה ותמשיך לפרסם את דירוגי כל הקרנות והקופות ברוח הדירוג. למיטב ידיעתה של סטנדרט אנד פורס מעלות הרשות אינה רואה מקום להתערב בטענות של אפסילון מול סטנדרט אנד פורס מעלות באשר לאיזכורה של אפסילון בפרסומי דירוגי סטנדרט אנד פורס מעלות. למותר לציין כי סטנדרט אנד פורס מעלות רואה חשיבות רבה בדירוגי קרנות נאמנות, קופות גמל ונכסים מנוהלים אחרים ובתרומתם לשקיפות בשוק ולהתפתחותו".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully