וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באפט מתכנן לבצע מסע רכישות בשווי 40 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

2.5.2008 / 8:44

מחנק האשראי פועל לטובתו של באפט, לפי סוכנות הידיעות בלומברג



וורן באפט, יו"ר ענקית האחזקות ברקשייר התאוויי, מתכנן לבצע מסע רכישות בשווי 40 מיליארד דולר, בימים בהם מחנק האשראי מחסל את התחרות בהצעות הרכש, לפי סוכנות הידיעות בלומברג.



בימים שבהם כלכלת ארה"ב קרובה למיתון, המשקיע וורן באפט צפוי לנצל את המזומנים של ברקשייר במטרה להרוויח. מניית ברקשייר עלתה ב-22% בניו יורק במהלך 12 החודשים האחרונים. המניה עלתה בקצב שנתי של 19.5% במהלך שני העשורים האחרונים.



"לבאפט יש היום את הנזילות שלאחרים אין", אמר מוניש פבראי, מייסד קרן ההשקעות פבראי לסוכנות הידיעות בלומברג, והוסיף: "המחנק בשוק האשראי עובד לטובתו. זהו שוק מצויין עבור ברקשייר".



באפט השקיע 4.5 מיליארד דולר במהלך החודש האחרון ברכישת 60% מחברת מרמון הולדינגס של משפחת פריצקר. באפט השקיע 6.5 מיליארד דולר השבוע לסייע ליצרנית הממתקים מארס לרכוש את חברת ריגלי.



השווי הגלובאלי של רכישות ומיזוגים נפל ב-36% עד כה בשנת 2008 לעומת התקופה המקבילה ב-2007, ל-943.5 מיליארד דולר, לפי בלומברג.



לפני שנה הודיע באפט בפגישת בעלי המניות השנתית של ברקשייר התאוויי כי בכוונת החברה לבצע מסע רכישות בהיקף שך 60 מיליארד דולר. באפריל פורסם כי באפט צפוי לצאת החודש למסע בארבע ערים אירופיות במטרה להשקיע בעסקים משפחתיים. באפט הכין במשך שנים את הקרקע לרכישת עסקים מחוץ לארה"ב ? לפי בלומברג.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully