וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוספת תקציב למקורבי ראש הממשלה

צבי זרחיה

2.5.2008 / 9:05

לשכות השרים רוחמה אברהם, רפי איתן ועמי איילון יקבלו תוספות תקציב משמעותיות. גם ראשי ממשלה שאינם בחיים לא יוזנחו

משרד ראש הממשלה מבקש להגדיל את תקציביהם של לשכות ראשי הממשלה לשעבר אריאל שרון, אהוד ברק ויצחק שמיר, וכן של השרים בלי תיק רוחמה אברהם (קדימה), רפי איתן (גמלאים), חיים רמון (קדימה), עמי איילון (עבודה), ושל שר הדתות יצחק כהן (ש"ס).

לצורך הקצאות הכספים, שיגיעו מתקציב משרד רה"מ, הגיש אתמול משרד האוצר לוועדת הכספים בקשות להעברת עודף תקציב בסך של 1.3 מיליארד שקל בתקציב משרד רה"מ מ-2007 ל-2008. תקציב לשכת רה"מ לשעבר אריאל שרון אמור לגדול ב-546 אלף שקל לכ-2.1 מיליון שקל. האוצר לא פירט עבור אילו נושאים מיועדים כספים אלה, אך ציין כי התקציב כולל העסקת עובד. בכנסת אומרים כי התקציב לשרון מיועד, בין היתר, עבור השתתפות המדינה בהוצאותיו הרפואיות לנוכח החלטה קודמת של ועדת הכספים בעניין. כמו כן, חלק מהסכום מיועד להקמת ארכיון הכולל מסמכים של שרון. לצורך כך אמור משרד רה"מ להתקשר עם חברה חיצונית. בנוסף, שרון זכאי לאבטחה גם בזמן האשפוז בבית חולים.

ללשכת ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק יוקצה סכום נוסף של 545 אלף שקל. ברק מכהן זה כשנה כשר ביטחון ועל כן אינו זכאי עוד ללשכה כרה"מ לשעבר, אך הסכום מיועד למימון הוצאות האבטחה שלו במחצית הראשונה של 2007, עוד לפני שמונה כשר הביטחון.

לשכות השרים רוחמה אברהם, רפי איתן ועמי איילון יקבלו תוספות תקציב משמעותיות. אברהם מקשרת בין הממשלה לכנסת ומופקדת על חגיגות ה-60, איתן הוא השר לענייני גמלאים. לשכת המשנה לרה"מ חיים רמון תקבל תוספת של 113 אלף שקל, ותקציבה יהיה 1.7 מיליון שקל. התוספת ללשכת שר הדתות יצחק כהן תהיה 68 אלף שקל, שיגדילו את תקציב הלשכה ל-1.9 מיליון שקל. לשכת רה"מ לשעבר יצחק שמיר תקבל תוספת של 120 אלף שקל, ותקציבה יהיה כ-1.1 מיליון שקל. במשרד האוצר ציינו אתמול כי מדובר בעודפי תקציב שלגביהם נתנה המדינה התחייבות ב-2007, אך מאחר שלא כל הכספים הועברו ליעדם, נותר עודף שבו ניתן להשתמש ב-2008.

גם את ראשי הממשלה שאינם בין החיים לא מזניח האוצר: תקציב מרכז בגין יוגדל ב-700 אלף שקל ל-7.6 מיליון שקל, ותקציב מרכז רבין יוגדל ב-400 אלף שקל ל-6.7 מיליון שקל. תקציב ועדת וינוגרד, שגם הוא מגיע ממשרד רה"מ, אמור לגדול ב-1.8 מיליון שקל ל-9.4 מיליון שקל. בנוסף מבקש האוצר להעביר בגין הסכמים קואליציונים סכום של 5 מיליון שקל, שיתווסף ל-477 מיליון שקל שכבר תוקצבו. מהמשרד לא נמסר פירוט באילו הסכמים מדובר, אך ההערכה היא כי מדובר בתקציב למוסדות דת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully