וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באלמר: רכישת יאהו חיונית למאבק מול גוגל

2.5.2008 / 9:53

מיקרוסופט תפרסם בשבוע הקרוב את צעדיה הבאים בעסקה. מקורבים לפרשה אמרו כי החברה נוטה לכיוון מאבק שליטה בדירקטוריון יאהו

מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, אמר אתמול כי נטישת הצעת הרכש לענקית האינטרנט האמריקאית יאהו היא עדיין "אחת משלוש האופציות הגדולות" שהחברה שוקלת, והיא צפויה בקרוב להכריז על החלטתה. אף אחד מהצדדים לא דיווח האם הם מחפשים עסקה של הרגע האחרון, לפני שמיקרוסופט תממש את איומה להפוך הצעת רכש עוינת, אשר בימים אלה עומדת על 42.4 מיליארד דולר, למאבק שליטה בדירקטוריון.

"וול סטריט ג'ורנל" דיווח אתמול כי מקורבים לפרשה אמרו שמיקרוסופט נוטה לכיוון מאבק השליטה בדירקטוריון יאהו. הודעה בנושא צפויה להתפרסם היום, לפי העיתון. דובר מיקרוסופט סירב להגיב בענין לסוכנות הידיעות רויטרס. אך בהתאם לאי היענותה של יאהו להצעות מיקרוסופט, אמר מקורב לדיונים בין יאהו וגוגל כי שותפות בין שתי החברות צפויה להתפרסם במהלך השבוע הבא. לטענת המקור, שותפות שכזו לא תמנע עסקה עם יאהו.

באלמר אמר לעובדי מיקרוסופט במהלך מפגש של החברה כי רכישת יאהו חיונית למאבק של מיקרוסופט מול גוגל, אבל סייג ואמר כי יש גבול למחיר אותו מיקרוסופט מוכנה לשלם. "יאהו אינה אסטרטגיה. היא חלק מאסטרטגיה", אמר באלמר, והוסיף: "אנחנו מעוניינים לשלם עבור יאהו עד לרמה מסוימת ולא מעבר לזה. אני יודע בדיוק כמה יאהו שווה לי, אני לא מתכוון לשלם אגורה יותר מזה".

אם השנייה תחמיץ את היעד האחרון שהציבה מיקרוסופט להצעת הרכש, בגובה 31 דולר למניה. בחודש שעבר שלח באלמר ליאהו מכתב, בו איים לפתוח במאבק שליטה ולהדיח את דירקטוריון יאהו הנוכחי אם יאהו לא תקבל הצעת הרכש של מיקרוסופט. באלמר אמר בשבוע שעבר כי מיקרוסופט אף שוקלת לזנוח את הצעת הרכש. עם זאת, מרבית האנליסטים בוול סטריט מעריכים כי זו רק טקטיקה, ואינה מהווה איום אמיתי לזניחת הצעת הרכש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully