וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי: ציפיות להמשך התחזקות השקל בטווח הקרוב; התנודתיות בשוק המניות צפויה להימשך

יעל פולק

2.5.2008 / 11:04

פועלים: גורמי הסיכון טרם התפוגגו



פירסם אמש את הסקירה השבועית של שוק ההון הישראלי. בהתייחסותם לשוק המניות, צופים בבנק כי "המסחר צפוי להמשיך ולהתאפיין בתנודתיות רבה. רמת המחירים מעניינת ללקוחות בעלי אופק השקעה ארוך". ללקוח הסולידי מציעים בלאומי "להמשיך ולשמור על רמת אחזקה נמוכה יחסית במניות, תוך התמקדות בענפים דפנסיוויים".



בבנק ממליצים להשקיע באג"ח צמודות, לטווחים קצר עד בינוני (טווח לפדיון עד 6 שנים). "לאחר עליות המחירים האחרונות", מסבירים בלאומי, "הריבית הריאלית המתקבלת באג"ח הצמוד הקצר הינה אפסית עד שלילית". לכן, ולנוכח חוסר הוודאות והסיכון הגבוה על רקע התנודתיות במסחר העולמי והצפי להעלאת הריבית, "אין הצדקה להארכת מח"מ של הרכיב האג"חי בתיק".



בהתייחסות לשוק המט"ח, מעריכים בבנק כי "ההתרחבות שחלה בפער הריביות בין השוק המקומי לשוק האמריקאי תתמוך - לפחות באופן זמני - בשקל". עוד מוסיפים בלאומי כי "הדולר ייסחר מול השקל בהתאם למגמות המסחר בעולם, שם התחזק השבוע הדולר על רקע הערכות המשקיעים למיצוי מהלך הפחתות הריבית במשק האמריקאי ועל רקע נתוני מאקרו שליליים מגוש האירו".



בנק הפועלים: גורמי הסיכון בבורסה עדיין רלוונטים - יש לנקוט במדיניות זהירה בתיק ההשקעות



ב מציינים את העליות של חודש אפריל בבורסה, אך ממהרים להסתייג ולומר כי "גורמי הסיכון, שהעיקריים שבהם הם החשש מהאטה גלובלית ופגיעה ברווחי החברות ותנודתיות עזה בשוקי ההון, שרירים וקיימים. אנו חוששים כי השפעתם על הבורסה טרם התפוגגה".



בבנק סוברים כי החודש הקרוב יהווה אינדיקטור טוב לכיוון אליו צועד השוק, "שכן בו יתקבלו נתוני החשבונאות הלאומית לרבעון הראשון, ובראשם נתוני הצמיחה והצריכה הפרטית. כמו כן, יפורסמו דו"חות החברות לרבעון הראשון".



בפועלים ממשיכים במגמה של החודשים האחרונים, וממליצים "להמשיך בנקיטת מדיניות זהירה בתיק ההשקעות, ולהתמקד בענפים בסיסיים ודפנסיוויים כגון תקשורת, אנרגיה, כימיה ופרמצבטיקה".



בהתייחסותם לשוק המט"ח, מציינים בפועלים כי "רמת השפל של הדולר מקשה על פעולת החיזוי עוד יותר מתמיד. השקל יושפע בתקופה הקרובה מגורמים מנוגדים - הצמיחה הכלכלית בישראל מאיטה, אך הדולר צפוי להמשך והחלש בעולם".



בפועלים ממליצים "להחזיק מט"ח בתיק בשיעור של כ-10%, תוך פיזור בין מטבעות כגון דולר, אירו ורכיב קטן בדולר האוסטרלי והניו זילנדי, הנהנים מריבית גבוהה, אך גם בעלי רמת סיכון גבוהה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully