וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השונית האוסטרלית - הדבר החי היחיד שניתן לראות מהחלל

זיו מאור

2.5.2008 / 13:12

למה להסתפק בסיני, כשאלפי קילומטרים מכאן שוכן גן עדן לצוללנים? בשונית המחסום באוסטרליה, שנבחרה כאחד משבעת פלאי העולם של הטבע, אפשר לצלול לצד אלמוגים, דגים ושאר בעלי חיים ימיים

צלילה במי האוקינוס הצלולים באזור תגלה ספארי אמיתי, עם 400 סוגי אלמוגים - המרכיבים אלפי שוניות שמתחברות לשונית הגדולה, 1,500 סוגי דגים, שבהם כרישים, וקרוב ל-4,000 סוגי רכיכות. בניגוד לאגדות על כמה צוללנים שנופלים מדי שנה קורבן לתקיפות כרישים, נתונים רשמיים קובעים שהפעם האחרונה שבה כריש הרג נופש לאורך חופי קווינסלנד היתה ב-2006. כמובן שכל מטייל צריך להחליט בעצמו אם מדובר בסטטיסטיקה מעודדת או מדאיגה.



השונית נמצאת צפונית-מזרחית לחופי אוסטרליה. אף שהדרך אליה ארוכה ומורכבת, היא מושכת מדי שנה מיליוני תיירים שרבים מהם נחשפו אליה בזכות רשת CNN, שבחרה בה כאחד משבעת פלאי העולם של הטבע.



המבקרים באזור מתאכסנים בדרך-כלל במלון באחת העיירות ששוכנות על חופי קווינסלנד - המחוז שממנו יוצאות ההפלגות לכיוון השונית. בכל אחת מהערים האלה פורחת תעשיית תיירות הקשורה לשונית: בתי ספר לצלילה המציעים קורסים או טיולי ספארי-צלילה של יום או כמה ימים, וחברות המציעות מסעות שיט בעקבות בעלי החיים המיוחדים שחיים שם, כמו צבי ים ענקיים, פרות ים ולווייתנים. בשיט בין 900 האיים הפזורים באזור תוכלו לבחור אם להישאר על הסיפון או לזנק בתחנות העצירה לשנירקול. אפשר גם לצאת לשיט בסירות דיג או ליהנות מספורט ימי כמו גלישת גלים.



לאזור יש מה להציע גם בחלקו היבשתי. צפון אוסטרליה שונה מאוד מהערים הגדולות של היבשת - סידני, מלבורן ובריסביין, בירת קווינסלנד. במרחק לא רב מהשונית שוכנות הטריטוריות הצפוניות, שבהן יש ג'ונגלים סבוכים ותניני ענק. נסיעה של כמה שעות מזרחה תביא אתכם היישר אל מרחבי המדבר האוסטרלי, שכיכב בסרט "פריסילה מלכת המדבר".



בשל מזג האוויר הטרופי אפשר לבקר בשונית במשך כל השנה. אם אתם מתכוונים להמשיך לטייל באזורים אחרים באוסטרליה, מומלץ להגיע בחודשי האביב והקיץ האוסטרליים - כלומר חודשי הסתיו והחורף בישראל.



איך מגיעים



תייר ישראלי שיוצא לאוסטרליה צריך להתכונן לשהייה בדרכים שתימשך 24 שעות במקרה הטוב. מומלץ לעצור בתחנת ביניים - בנגקוק או סינגפור, למשל. הדרך הנוחה ביותר להגיע מתוך אוסטרליה לריף היא לטוס לערים הסמוכות אליו. חברת התעופה האוסטרלית קואנטס תיקח אתכם לעיירה קיירנס, שנמצאת מול השונית. טיסה ישירה מסינגפור לקיירנס נמשכת שמונה שעות. עלותה של טיסה הלוך-חזור מישראל לאוסטרליה נעה בין 1,200 דולר ל-1,500 דולר, תלוי בעונה ובחברת התעופה.



איפה מתאכסנים



באי המילטון, הסמוך לשונית, יש מבחר גדול של בתי מלון ויחידות נופש. מועדון הביץ', למשל, נמצא במרחק של 50 מטר מהחוף ושני ק"מ משדה התעופה המקומי, שממנו יש טיסות לערים הגדולות באזור. במועדון יש חדרים זוגיים, שבהם ניתן לארח ילד עד גיל 18 ללא תוספת תשלום. המחיר הממוצע הוא 600 דולר אוסטרלי ליום. במלון Reef View יש מגוון חדרים, שעולים 330-1,200 דולר אוסטרלי ליום.



באי South Long שוכן מפרץ פרדייס, שהאורחים מגיעים אליו במסוק. האתר שקט מאוד ואינו מלא בפאבים ואתרי בילוי. חבילה של פנסיון מלא כולל הסעה, לחמישה לילות, עולה 3,000 דולר אוסטרלי לאדם, או 1,200 דולר אוסטרלי ללילה לזוג.



אם אתם מחפשים רמות מחירים אחרות, תוכלו למצוא מלונות מתאימים בעיירה ארלי שביבשת. במלון Big 4 Adventure מוצעים חדרים בסיסיים במחיר התחלתי של 120 דולר אוסטרלי. המלון כולל בריכה והוא קרוב לחוף. הוא מתאים למשפחות עם ילדים, ומהעיירה אפשר לצאת לטיולים בשונית.



שונית המחסום הגדולה



מיקום: צפונית-מזרחית לחופי אוסטרליה



אורך: 2,000 ק"מ



מרחק מהחוף: מ-50 ק"מ בצפון ועד 300 ק"מ בדרום



איים מרכזיים: ליידי אליוט, הרון, גרייט קפל


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully